Attractive young businesswoman

Acum vreo cinci zile am primit un e-mail de la o domnişoară care, reprezentând o anumită companie, mă invita, alături de alţi zeci de oameni din CC, să îmi aduc contribuţia la proiectul pe care urma să îl lanseze în iulie.

Întreg textul şi formularea folosită mă puneau oarecum în faţa faptului împlinit, neexistând practic o introducere sau o cerere de permisiune în acest sens. Domnişoara ne propunea să scriem articole pentru site-ul care va fi lansat şi ne dădea explicaţii cu privire la ce paşi să urmăm, atât prin linkuri cât şi printr-un material pdf ataşat e-mailului.

Şi eu trimit propuneri de colaborare unor oameni pe care nu îi cunosc, însa nu încep direct cu procedura exactă de colaborare. Nu poţi să te duci la un om necunoscut, să îi arunci în braţe un maldăr de hârtii şi să îi spui să scrie pentru tine.

Ok, iniţiativa e frumoasă şi proiectul lăudabil. Însă apar câteva întrebări evidente:
– De ce toate adresele de e-mail sunt făcute publice?
– De ce site-ul este incă în construcţie, designul urmând a fi schimbat?
– De ce am primit un e-mail super lung cu explicaţii greoaie şi un pdf care conţine exact aceeaşi informaţie ca în e-mail?
– De ce echipa care a făcut acest site nu este în stare să scrie nici măcar câteva articole de început şi site-ul este gol pe motivul „ne vom bucura ca primele materiale postate pentru debutul site-ului să vă aparţină”?
– De ce nu există nici măcar un link sau o scurtă descriere a companiei care lansează acest proiect?

Sfatul meu pentru toţi cei care trimit e-mailuri cu astfel de propuneri şi mai ales pentru cei care deţin funcţii în PR:
1. Nu întocmiţi repede un text şi trimiteţi-l la fel de repede fără să vă asiguraţi că destinatarul ştie despre ce vorbiţi;
2. Nu lăsaţi adresele tuturor destinatarilor să fie vizibile. Nu e nici politicos şi nici legal;
3. Nu cereţi unor necunoscuţi să facă treaba în locul vostru doar pentru că ei sunt specialişti într-un domeniu;
4. Nu faceţi public unor necunoscuţi cu care speraţi să lucraţi un site care este gol şi care urmează a fi schimbat din punct de vedere al designului;
5. Fiţi atenţi la detalii. Aceste greşeli costă, iar imaginea dvs va avea serios de suferit.