online-PR

Zilele trecute am descoperit un blog care mi-a atras atenția în mod plăcut – Buticul de PR. Un blog la început de drum dar cu foarte mare potențial deoarece are un stil propriu și informații utile.

Vi-l recomand cu mare căldură. Iar pentru cei care lucrează în branșă le spun să facă testul  ”Ce fel de PR-ist ești?”. Mai jos întrebările, pe blogul Buticul de PR răspunsurile:

1. Organizezi un eveniment lifestyle pentru un client pretentios. Cum te imbraci?

A. Atat eu, cat si toata echipa mea ne vom imbraca, obligatoriu, foarte sobru: costum negru si camasa alba.

B. Indiferent de cum ma voi imbraca, stiu ca voi avea o conversatie scanteietoare cu clientul despre ultimele campanii din domeniul sau de activitate

C. In functie de cum se imbraca sefii si de dispozitiile primite

D. O rochie mulata, eventual cu decolteu sau cat mai scurta, ca am picioare frumoase/ O camasa mulata si un pantalon stralucitor

E. O rochie sau un costum de seara, elegante si de buna calitate

F. Sobru si mai elegant in acelasi timp pentru ca imaginea conteaza; nu poti stii niciodata pe cine poti cunoaste la aceste evenimente

2. Cum procedezi cand un client anuleaza un eveniment important dupa ce ati trimis deja toate invitatiile?

A. Ii pun pe colegii mei sa contacteze fiecare invitat si sa-i anunte de anularea evenimentului, apoi verific, prin sondaj, daca i-au anuntat pe toti

B. Il anunt pe client ca nu mai putem renunta la eveniment, pentru ca totul este organizat. Sunt sigur ca voi reusi sa il conving sa continuam evenimentul

C. Il felicit pe client ca si-a dat seama la timp de imposibilitatea de a organiza acest eveniment si il asigur ca ma voi ocupa eu de tot pentru anularea invitatiilor

D. Trimit un e-mail general in care mentionez ca evenimentul s-a anulat din motive obiective, apoi scriu acelasi mesaj si pe contul meu de pe hi5 si de pe Facebook

E. Contactez fiecare invitat, ii spun despre situatia neasteptata si imi cer scuze in numele clientului, asigurandu-ma totodata ca toti invitatii au aflat de anularea evenimentului

F. Trimit un mail tuturor invitatilor, cu adresele scrise in CC ca sa se poata anunta intre ei de anularea evenimentului

3. Cum procedezi daca primesti o solicitare media de la o publicatie importanta in care iti doresti un articol de mult timp? Solicitarea este pentru directorul general care a cerut sa nu fie deranjat in urmatoarele zile.

A. Pui un membru al echipei sa redacteze raspunsurile la intrebari, apoi esti nemultumit si ii ceri altuia sa le refaca. Ulterior, le refaci tu si le trimiti directorului pentru aprobare

B. Ii promiti jurnalistului ca vei obtine raspunsurile la solicitarea sa si ca te vei incadra in deadline

C. Eviti sa il contactezi pe director pentru a nu-l deranja, asadar ii spui jurnalistului ca nu ai cum sa il ajuti

D. Ignori solicitarea media

E. Ceri datele de contact ale jurnalistului, ii multumesti pentru interesul manifestat fata de compania ta, afli deadline-ul pentru transmiterea raspunsurilor, anuntandu-l ca e posibil sa nu te poti incadra intrucat directorul e mai dificil de contactat in perioada urmatoare

F. Ii spui jurnalistului sa iti trimita solicitarea; apoi i-o trimiti directorului pe e-mail si uiti de ea (voit sau involuntar)

4. Ce faci daca un jurnalist te evita, trimitandu-i direct solicitarile directorului general?

A. Ii cert pe colegii mei care nu au dezvoltat o relatie suficient de apropiata cu jurnalistul respectiv, astfel incat sa nu ne mai evite

B. Un jurnalist nu ar trebui sa trimita solicitari media directorului general, cata vreme exista PR-isti care se ocupa de relatia cu presa

C. Il sun pe director si ii spun ca raspunsurile pe care le-a dat in presa sunt foarte bune

D. Cu atat mai bine, am mai putin de lucru; prin urmare ma prefac ca nu stiu nimic despre asta.

E. Incerc sa ii explic directorului de ce este bine sa nu incurajeze primirea solicitarilor media de la jurnalisti si sa mi le trimita pentru a-i pregati raspunsurile. In acelasi timp il conving pe jurnalist sa ma puna in CC atunci cand mai trimite solicitari

F. Il sun pe jurnalist si il cert pentru ca m-a evitat

5. Cum procedezi daca un jurnalist a scris un material gresit despre companie?

A. Sunt convinsa ca greseala se datoreaza si subalternilor mei, care nu au fost suficient de exigenti

B. In mod normal, orice publicatie care a scris ceva gresit trebuie sa acorde dreptul la opinie

C. Il asigur pe client ca datorita mie totul se va rezolva foarte repede si il felicit pentru viteza de reactie

D. Nu vad de ce atata stres pentru o greseala minora pe care oricum nu o observa nimeni

E. Ma asigur ca publica intr-o erata dezmintirea informatiei eronate si ca a modificat in varianta online

F. Il sun pe Redactorul Sef si ii spun despre greseala cerandu-i, in acelasi timp, sa ii scada salariul jurnalistului