Pentru că am promis că o să scriu despre asta … uite, scriu. Știu că nu o să placă la toți ce voi scrie, dar feedback-ul e binevenit întotdeauna și ar trebui înțeles ca atare. Mai ales că am analizat nu doar informațiile furnizate, ci și stilul de prezentare și folosirea corectă a limbii române. Așadar, vineri a fost Social Media Summit 2011 la Iași. Mai exact, un eveniment organizat foarte bine de Revista Biz despre cum poți utiliza social media așa cum trebuie în favoarea ta.

Deschiderea a fost făcută de Marta Ușurelu, redactorul-șef de la Revista Biz, o tipă extrem de faină și de hotărâtă în ceea ce trebuie să facă. Ea a vorbit un pic despre istoria revistei, despre evenimentele organizate de Biz și despre conceptul acestui eveniment.

Ștafeta a fost dată apoi primului speaker, Ciprian Gavriliu, care a vorbit despre istoria blogurilor din Iași, despre primele blogmeeturi și despre încercările de a închega o rețea de bloggeri pro … adică bloggeri care să primească bani pentru diferite campanii online. Nu mai menționez faptul că a trecut pe listă doar 20 de bloggeri din prima campanie de acest gen și a uitat să mă treacă și pe mine … ups, tocmai am spus. Acum, lăsând la o parte gluma, Ciprian mai are un pic de muncă până ce scapă de rigiditatea din prezentare. E mult mai bine față de cum era înainte, însă e loc de mai bine. Aah, și nu mi-a plăcut atitudinea lui Ciprian de la sfârșit când a zis pe un ton neplăcut că de când a plecat el la București nu se mai întâmplă destule evenimente în Iași.

După Ciprian a intrat revelația zilei: Chinezu a făcut spectacol și a ținut sala în priză, știind cum să combine informațiile utile cu poantele bune. Mai mult, a transmis exact atitudinea aia care îmi place mie la un profesionist: ”noah, eu nu mă laud că mi-s super deștept, dar am făcut câteva lucruri și m-au chemat ăștia aici să vă vorbesc despre ele”. Chinezu a vorbit despre dezvoltarea blogosferei locale și a venit cu o expresie ”năucitoare” care va rămâne pe veci în istorie: ”blogal initiative”.

După Chinezu a intrat Cătălin Tenița, prezentând o analiză a blogosferei și a twitosferei românești pe toate regiunile țării. Conform studiului, jumătate din bloguri sunt din București (46%), Moldova având doar 12,33%. Topul bloggerilor și topul twitteriștilor pot fi vizualizate direct pe Revista Biz. Aici nu comentez stilul de prezentare, deoarece omul a zis clar că nu are treabă și a venit pe ultima sută de metri să ne prezinte niște date.

Partea a doua a evenimentului a fost începută de Piticu. Eu sincer am fost dezamăgită. Personal, nu i-am citit blogul niciodată, însă am auzit lucruri bune despre el. Așa că mă așteptam la o prezentare care să mă dea pe spate. Din păcate a lipsit. A fost o prezentare scurtă, fără suport media și, mai ales, fără dicție și timbru. Piticu și-a luat revanșa la afterparty, unde a stat până la sfârșit și s-a distrat copios alături de noi. Apropo, ați auzit râsul lui Piticu? Genial!

După Piticu și-a făcut intrarea Bobby Voicu, vorbind despre componentele unei campanii de succes. A zis lucruri faine, utile pentru toată lumea, dar … a fost cam distant față de alte dăți și mult mai serios decât îi stă în caracter. Nu că l-aș cunoaște atât de bine pe Bobby, însă aș fi vrut să văd râsul ăla sănătos al lui.

Buon, după Bobby a urmat singura parte feminină dintre speakeri: Alexandra Sănduleasa. Nu am auzit niciodată de ea și se pare că nici Manafu, care a fost moderatorul acelei sesiuni. Manafu a prezentat-o ca fiind Social Media Specialist și ca persoana care s-a ocupat de contul de FB al Innei. Nimic impresionant până aici, ținând cont că Inna e extrem de comercială, iar multitudinea de poze cu ea mai dezgolită reprezintă un motiv extrem de la îndemână pentru tot românu de a da Like în prostie. În fine, asta până ce s-a ridicat domnișoara Social Media Specialist în picioare și toată sala a putut să îi observe abdomenul gol, coapsele și cureaua cu ținte. Acum ziceți și voi … ce credibilitate poate să îmi ofere mie o fată tânără care vine în fața a 200 de oameni îmbrăcată … mai mult dezbrăcată și îmi vorbește despre cum poți să ai cât mai mulți fani pe FB și cum să îi păstrezi acolo? Ce imagine mi-am format eu despre agenția pe care o reprezenta ea la acel eveniment? Pe tot parcursul prezentării ei a fost un murmur general în sală, iar partea masculină chicotea sperând să o cunoască mai bine pe domnișoara la petrecerea de după. A fost și o întrebare din sală la care nu a putut să răspundă, însă a salvat-o Manafu la sfârșit printr-un răspuns rapid.

Tot Manafu a continuat ca speaker, vorbindu-ne despre câteva sfaturi generale care țin de social media. Sincer, eram extrem de curioasă să îl întâlnesc pe Manafu, să văd cum e ca om, dar și ca profesionist în domeniu, mai ales că am auzit păreri bune și păreri proaste despre el. Din păcate, nu am interacționat destul ca să îmi formez o opinie, așa că sper să ne mai vedem și pe la alte evenimente. Ca mod de prezentare mi-a plăcut și nu am obiecții. Bine, în general nu se poartă șapcă atunci când vorbești în public, pentru că e o barieră, însă în cazul lui Manafu e altceva, deoarece șapca face parte din … Manafu.

Aah, da. Și a fost un moment cu iaurturi Danone care a fost destul de prost organizat. Au adus iaurturile exact la începutul sesiunii dinainte de masă și le-au lăsat pe scenă cam două ore. Când s-a terminat sesiunea, evident că toată lumea a dat năvală pe hol la masă și a uitat complet de iaurturi. După masă nu au fost prea mulți care au mai putut să se apropie de iaurturi. Dacă împărțeau câte un iaurt la fiecare cât erau toți în sală și făceau câteva fotografii cu toată sala mâncând Danone, era cu totul altă treabă.

După pauza de masă (apropo, mâncarea a fost foarte bună și a mers perfect cu networkingul), a venit rândul unui ieșean să ia cuvântul: Marius Sescu. Măi, mie îmi place așa cum scrie Sescu pe blog (exceptând faptul că scrie fără diacritice și nu îi pasă când face greșeli de limba română), însă stilul de prezentare orală e invers proporțional cu cel de prezentare scrisă. Sescule, să nu te superi pe mine, dar trebuie să o spun. Întotdeauna e loc de mai bine și dacă ai mai lucra un pic la partea de presentation skills ar fi totul și mai bine. Marius a vorbit despre campaniile pe bloguri și despre tot ce presupune planificarea și implementarea unei strategii de comunicare pe bloguri.

Apoi a venit pe scenă un om la care toată sala s-a închinat un pic: Tudor Galoș de la Microsoft România. La capitolul presentation skills … nota 10. La capitolul informații … nota 10. Tudor a făcut foarte bine diferența între o campanie care obține multe clickuri și atât și o campanie care generează foarte mult buzz. Cu siguranță voi deveni de acum o fană a blogului său și a prezentărilor sale.

După Tudor a urcat pe scenă un om extrem de simpatic și modest, cu care, din păcate, nu am apucat să stau prea mult de vorbă: Claudiu Florea. A vorbit extrem de fain și de liber despre cum a fost el primul ieșean cu un cont de Twitter și cum e bine să spionezi concurența pe Twitter și LinkedIn. Mi-a plăcut mult și, sincer, sper să ne mai auzim la alte evenimente.

Sesiunea s-a încheiat cu Monoranu, care a vorbit foarte amănunțit despre FB: cont vs. pagină, landing page, sidebar, reclame, interactivitate, conținut etc. Cu abilitățile de prezentare nu au fost probleme, că Mono le are din plin, însă, dragă domnule profesor Mono, unde ai ascuns diacriticele?

Ei, și așa s-a încheiat evenimentul SMS Iași 2011. Și acum se aude cum sare discul și reformulez: așa s-a încheiat partea de prezentări a evenimentului. Căci de la ora 22:00 ne-am adunat toți în Dublin Pub și de pe la miezul nopții s-a încins o petrecere cum de mult nu a mai fost. Păcat că unii au plecat chiar înainte de aceste momente, însă cei care au rămas … au meritat din plin. Bineînțeles, Belvele au fost la înălțime și au dansat, au cântat și s-au distrat cum știu ele mai bine.

Per ansamblu, SMS a fost un eveniment perfect pentru networking, cu oameni pe care nu i-am mai văzut de ceva vreme, un eveniment unde am întâlnit câteva persoane noi care m-au impresionat plăcut și de la care am învățat câte ceva util.

Despre cum a fost la eveniment a scris cam toată lumea prezentă acolo, așa că puteți să aflați cu ușurință de la nenea sfânt oracol Google. Link spre poze nu dau că s-au pus la un loc cele de la eveniment cu cele de la petrecere, așa că dacă sunteți neapărat curioși, apelați tot la Mr. Google.

Gata … the end!

Sursa foto