Am fost terorizata de-a dreptul de fiecare data cand auzeam aceste cuvinte. ”Asa trebuie” era raspunsul pe care il uram din toata inima atunci cand eram copil si care ma facea sa ma intreb de ce nu conteaza deloc ce veau EU sa fac. Nu am inteles niciodata de ce trebuia sa tocim si sa memoram pe de rost comentarii intregi, fara sa spunem si ce parere avem noi despre acea opera literara. Nu am inteles de ce la ora de filosofie trebuia sa raspundem cu texte predefinite, fara sa gandim altceva in afara curiculei si a dorintei profesoarei. Nu am inteles de ce trebuia sa invat pe de rost ceva, ca un robot, pentru un 10, fara sa imi starneasca cineva pasiunea pentru un domeniu, fara sa invat din placere ceva.

Conform unui studiu recent privind sistemul de invatamant din Romania, la finalul clasei a patra, 3 din 4 elevi nu pot sa analizeze si sa interpreteze cunostintele pe care le au. Si asta, pentru ca sistemul de invatamant nu pune accent pe gandirea copilului, pe dezvoltarea creativitatii lui, pe motivatia sa interna.

Motivatia copiilor, pentru a creste echilibrat si creativ, este aceea de a fi fericiti si de a face ceea ce le place. E absurd sa spui ca un copil sau un om este bun la toate. Si atunci, de ce sa fortezi un copil sa ia 10 pe linie la toate obiectele? De ce sa il motivezi sa invete pentru 10 si nu pentru ca ii place?

Un copil fericit este acela caruia i se cere si i se respecta parerea, care invata si descopera lumea inconjuratoare din placere, nu din obligatie, care are o motivatie interna puternica si este capabil sa ia decizii singur, de la cele mai fragede varste.

Ce inseamna, de fapt, motivatia interna a copilului si cum o poti creste tu, in calitate de parinte, vei afla in detaliu, daca te inscrii la workshop-ul intensiv de parenting sustinut de Urania Cremene la Iasi, pe 26 mai 2015! Eu voi fi acolo, ascultand sfaturile Uraniei si socializand cu alti parinti dornici sa contribuie pozitiv la dezvoltarea copilului lor! Vii si tu?

Foto: time.com