Am analizat în această perioadă fluxul de felicitări primite atât personal cât și la companiile cu care lucrez. Unele au venit în format printat, altele au venit însoțite de cadouri, iar majoritatea au fost online.

Hai să vedem cam ce trebuie să facem în această perioadă festivă.

Înainte de sărbători:

1.Fă o listă cu persoanele cu care ai lucrat sau ai avut contact în acel an sau vechi colaboratori: clienți, parteneri, media. Împarte-i pe categorii în funcție de gradul de apropiere a relației cu ei, de domeniul lor de activitate, de limba vorbită, de categoria socială, de pasiunile proprii.

2.Pentru fiecare din această categorie personalizează o felicitare. Nu te grăbi să ”furi” de pe Internet o felicitare de-a gata și să o trimiți generală la toată baza ta de date. Arată-le celor cu care lucrezi că îți pasă de ei și concepe o felicitare unică.

3.Nu te rezuma doar la felicitările online. Chiar dacă trăim în epoca vitezei și a tehnologiei avansate, tradiționalul și clasicul rămân amprente de marcă în etichetă. Așa că asigură-te că ai dat din timp comandă la tipografie de un număr suficient de felicitări personalizate de bună calitate. Nu uita să le semnezi de mână și să scrii un text unic!

4.Pregătește cadouri pentru cei mai importanți parteneri. Nu este obligatoriu să oferi cadouri, însă este un gest aparte care contează enorm în ochii partenerilor și care îți cresc reputația și respectul.

În timpul sărbătorilor:

1.Mergi personal și oferă felicitările și cadourile. Urează-le și verbal felicitări și zăbovește o clipă pentru o discuție cu partenerii tăi. Întreabă-i cum a fost anul pentru ei, multumeste-le pentru buna colaborare, întreabă-i despre cum își vor petrece vacanța și fii uman.

2.Trimite felicitările online către categoriile prestabilite și fii sigur că ele ajung unde, când și cum trebuie.

3.Nu menționa nimic de afaceri în această perioadă. Fie că ai o ofertă ultra, fie că vrei să închei o afacere cu multe 0-uri, încearcă să rămâi măcar pentru câteva zile uman și atât. Nu le strica altora magia sărbătorilor cu idei de afaceri.

După sărbători:

1.Mulțumește celor de la care ai primit câte ceva în timpul sărbătorilor. Arată-le că apreciezi gestul lor și că relația dintre voi este una puternică.

2.Trimite urări de bine pentru noul an pe toate canalele pe care le ai la dispozitie si transmite energie pozitiva tuturor partenerilor și colaboratorilor tăi.

Gata. Un an plin de prosperitate și vouă, cititorii mei dragi!