Organizarea de evenimente este un instrument extrem de plăcut și de dorit de studenții de la Comunicare și PR. Unii dintre ei obișnuiți cu organizarea evenimentelor din cadrul ONG-urilor din care fac parte, se simt acum pregătiți să treacă la evenimente corporate.

Iar aici vorbim de mai multe tipuri de evenimente:
– Cele de imagine, care au ca scop creșterea vizibilității respectivei firme în rândul publicurilor sale țintă;
– Cele pentru bani, care au ca scop creșterea veniturilor într-un timp foarte scurt;
– Cele caritabile, care au ca scop soluționarea unei probleme în rândul unui public-țintă mai mic. Acesta poate intra în categoria celor de imagine, deoarece au ca efect pozitivarea imaginii firmei.

Oricare ar fi tipul de eveniment ales, un Specialist PR ar trebui să organizeze activitățile acestuia cu bugete cât mai mici. Și asta pentru că evenimentele sunt instrumente de PR și trebuie realizate creativ și cu bani puțini.

Întotdeauna am preferat să organizez un eveniment care să atragă atenția cu un buget redus decât să apelez la instrumentele clasice, extrem de costisitoare și care nu îmi asigură eficiența campaniei. Iar managerii trebuie puși în fața faptului împlinit ca să accepte lucruri care ies din tiparul lor zilnic.

Majoritatea au rămas șocați când au aflat bugetul folosit pentru ultimul eveniment: ”Atât de puțin pentru atâtea activități?”. Da, se poate. Da, a fost un eveniment organizat de studenții de la PR și Turism, însă a fost creativ, distractiv și a avut efectele propuse. A fost un prim pas în dezvoltarea de astfel de evenimente pe piața locală și a prins foarte bine la public și la presă.

Pe scurt, organizați evenimente! Vă cresc imaginea extrem de repede, interacțiunea este mult mai mare, rezultatele sunt mult mai rapide, feedback-ul este mult mai ușor de receptat, iar bugetul poate fi de 3 ori mai mic decât o campanie în presa scrisă.

Revin cu învățăturile internilor din acest eveniment și cu alte sfaturi utile.

Sursa foto: Today and Tomorrow