Fiind considerat cuvântul anului în 2009, ”tweet-ul” este acel mesaj de doar 140 de caractere (mai nou se permite și extinderea mesajului) pe care îl împărtășim cu oamenii care ne ”urmăresc” și pe care, în mod normal, nu l-am trimite pe e-mail sau nu l-am posta pe blogul personal. Unele mesaje au caracter mai profesional, fiind legate de domeniul în care activează un individ (un link către un articol interesant din domeniu, rezultatele unui sondaj important, un interviu cu un lider de opinie etc.),  altele au un caracter mai personal, fiind legate de tot ce vrea să împărtășească utilizatorul în acel moment (citesc o carte, mănânc biscuiți, beau o cafea, mă uit la un anumit program TV).

Deși a fost lansat în 2006, Twitter a cunoscut cu adevărat succesul în 2008 și 2009, momentan însă începând să scadă în topul preferințelor utilizatorilor de social media, care se îndreaptă mai mult spre ”fenomenul Facebook”. Bineînțeles, trebuie să diferențiem aici targetarea fiecrăui tip de mesaj în funcție de publicurile-țintă și de canalele utilizate. Însă, în principal, s-a observat o tendință de preferare a comercialului din FB, și de o ușoară neînțelegere a potențialului din Twitter.

Evan Williams, unul dintre fondatorii Twitter, a declarat că el nu consideră Twitterul a fi o rețea socială, ci una informațională, deoarece le oferă oamenilor date de interes pentru ei din toată lumea, în timp real.

Ca o diferență între cele mai importante trei rețele sociale utilizate în România, se spune că LinkedIn e folosit pentru a sta în legătură cu oameni pe care îi știi, Facebook e pentru a sta în legătură cu oameni pe care i-ai cunoscut, iar Twitter e pentru a sta în legătură cu oameni pe care îți dorești să îi cunoști.

Ideea este că poți realiza campanii chiar foarte bune pe Twitter, atât timp cât știi cum să îl folosești la potențial maxim. Iar campaniile pot să îți aducă nu doar un plus de imagine, dar și venituri considerabile.

Sursa foto