Chiar dacă pentru mulți patroni relațiile publice sunt fix deagaba, cei care le înțeleg utilitatea le văd ca pe adevărate diamante. Nu întâmplător spunea Donald Trump că preferă de o mie de ori o pagină de interviu într-o revistă aranjată de departamentul de relații publice, decât o pagină de publicitate în aceeași revistă.

Crearea unui departament de PR într-o firmă e ca și cum ai primi un inel cu diamante mult așteptat. Știi că acum intră în scenă cuvinte ca ”valoare”, ”siguranță” sau ”succes”.

Până și cei 4 C folosiți în industria diamantelor pot fi atribuiți PR-ului: Cut, Color, Carat weight, Clarity. Vorbim aici, desigur, de felul în care este împărțit departamentul de PR și de structura acestuia, de atitudinea și comportamentul pe care acesta îl adoptă față de publicurile sale, de greutatea dată de brandurile folosite în campanii și de transparența informațiilor la nivelul comunicării cu publicurile.

Da, din punctul meu de vedere, departamentul sau omul de PR al unei companii este inelul cu diamant al acelei instituții.