În general, asociem din prima un produs cu o anumită țară. De exemplu, dacă spunem scotch, ne gândim la Scoția, dacă spunem bere, ne gândim la Germania, dacă spunem orez, ne gândim la China, dacă spunem ceasuri, ne gândim la Elveția, dacă spunem  ulei de măsline, ne gândim la Grecia, dacă spunem vodcă, ne gândim la Rusia, dacă spunem cosmetice, ne gândim la Franța, iar dacă ne gândim la trabucuri, ne gândim la Cuba. Și lista poate continua.

Însă, ce se întâmplă cu calculatoarele produse în India, mașinile de spălat fabricate în Turcia, autovehicolele asamblate în Malaezia sau avioanele fabricate în Brazilia? Produsele pe care le credem a fi de calitate pentru că sunt ”Made in …” (vorbim de o țară credibilă) sunt de fapt fabricate în țări uitate de lume, doar pentru că toate costurile de producție sunt mult mai mici. Și atunci, cum rămâne cu încrederea noastră cum că acele produse sunt produse la o calitate înaltă?

Hai să vorbim despre diferența între ”Made in … ” și ”Made by …”. Ce vă atrage mai mult interesul de a cumpăra un produs sau un serviciu? Faptul că e fabricat în Japonia, sau faptul că e făcut de Sony? Sau mai bine ar fi să luăm un alt exemplu: faptul că e făcut într-o țară slab dezvoltată, dar creat de un brand puternic, sau faptul că e făcut într-o țară puternic dezvoltată, dar creat de un nume care nu e foarte cunoscut?

Sursa foto