Îmi fac bagajul în 5 minute. Am călătorit de atâtea ori, încât știu exact ce și cât să iau cu mine de fiecare dată. După cele 5 minute pentru haine și cosmetice de bază, stau 15 minute să mă hotărăsc ce cărți iau cu mine. Vezi tu… priorități! Doar că, odată ce ajung la destinație, termin mult prea repede cărțile din bagaj și încep să respir greu, pentru că… trebuie să-mi iau doza. Doza de lectură, evident!
O iau la pas spre cea mai apropiată librărie. După 3 km, intru în librărie ca un rătăcitor prin deșert care găsește apă și mă îndrept direct spre Noutăți, ca să îmi potolesc mai repede „setea”. Nu știu niciodată ce vreau exact. Îmi place să descopăr și să mă las surprinsă. Așa că încep să răsfoiesc tot ce îmi cade în mână și mi se pare atractiv.
Pe unul dintre rafturi, undeva în colț, stă stingheră o carte cu o copertă încărcată și cu un titlu clasic: Arta gândirii creative. E scrisă de Rod Judkins de care nu am mai auzit niciodată și e apărută la Editura Vellant, de la care nu am apucat până acum să citesc nimic. Cum țin foarte mult la ideea de creativitate și cum munca mea presupune creativitate la greu, iau cartea în mână și o deschid la cuprins. Văd câteva titluri de capitole care nu îmi spun mare lucru. Mai mult, mă fac să închid cartea și să o pun la loc: „Fii un creator”, „Inspiră-te din natură”, „Deschide-ți mintea”. Lucruri de astea pe care le tot aud peste tot, în diferite forme.
Dau să pun cartea la loc pe raft, când ceva mă oprește pur și simplu. Îmi zic că ar trebui totuși să o răsfoiesc puțin mai cu atenție, înainte să îi anihilez orice șansă de reușită. Și uite așa încep procesul de „analiză”! Și citesc, și citesc, și citesc! Și îmi dau seama că e fix genul de carte care îmi place mie: care îți prezintă date istorice și curiozități ale lumii într-un mod atractiv și extrem de plăcut. De la Salvador Dali care a creat logo-ul acadelelor Chupa Chups la cum a ajuns brandul Kellogg să domine piața cerealelor, pentru că a fost singurul care a investit în promovare atunci când toată competiția și-a tăiat bugetele de marketing. De la cum a descoperit dintr-o greșeală Charles Goodyear cauciucul vulcanizat până la cum a rescris Hemingway de 39 de ori finalul cărții Adio, arme. Și lista continuă la fel de surprinzător în cele aproape 300 de pagini ale cărții Arta gândirii creative.
Evident că am luat cartea și am devorat-o dintr-o răsuflare! E fix genul de carte pe care ai citi-o iar și iar și pe care ai pune-o în mâna tuturor oamenilor din jurul tău, pentru că vrei să trăiască și ei efectul acela de „Uau, ce tare!”. Ca atare, următoarea care a citit-o a fost Liviana, care și-a propus deja să vorbească despre carte în workshopurile ei.
M-am interesat și despre cine e Rod Judkins, autorul cărții care m-a surprins atât de plăcut. E un artist și un profesor de arte căruia îi place să își facă treaba fără să iasă prea mult în față, fix ca mine, lucru care m-a făcut să îl îndrăgesc și mai mult. M-am interesat și despre Editura Vellant, cea care a publicat cartea în România și am văzut că are mai multe titluri pe care vreau să le citesc și care cu siguranță vor ajunge în biblioteca mea.
Cartea Arta gândirii creative și întâmplarea în sine confirmă încă o dată vorba aceea pe care o zic eu tot timpul: Lucrurile nu sunt întotdeauna așa cum te aștepți să fie. Uneori, ele sunt chiar mai bune!
Foto header: celestialsdc.com
E genul de articol scurt, inspirat, care te face curios s-o devorezi. Mulțumesc!