FAQ2019-11-07T09:49:08+03:00

Lumea mă întreabă. Eu răspund.

De ce să mă promovez pe un blog din Iași?2019-10-24T21:09:29+03:00

Hai să îți spun un secret: blogul e online. Doar eu sunt din Iași. Asta înseamnă că blogul meu e citit de oameni din toată România și din toată lumea. Și dacă te gândești că ar trebui ca targetul să fie din București, te anunț că orașele din topul cititorilor mei sunt Iași și București, la foarte mică diferență unul de altul, iar în unele perioade București este chiar pe primul loc.

Mai mult decât atât, să știi că sunt cumpărători interesați de brandul tău și în afara Bucureștiului. Și noi consumăm, și noi avem păreri, și noi cumpărăm.

Un „blog cu mult-mult trafic din București” nu este automat „mai bun” decât un „blog din provincie, cu ceva mai puțin trafic” decât cel din București. Dovadă o stau unele campanii în care am fost implicată alături de bloggeri din prima situație, iar eu am avut rezultate mai mari și conversii mai bune. De ce? Pentru că mult trafic nu înseamnă neapărat cititori fideli și oameni care automat cumpără. În schimb, din 2005 încoace, mi-am construit în jurul blogului o comunitate faină de cititori, de oameni care au încredere în mine și care știu că nu i-aș minți niciodată ca să promovez ceva în care nu cred. Cred în schimb în autenticitate, în transparență, în implicare. În lucruri de durată și în oameni.

Cât costă serviciile tale de comunicare?2019-10-24T20:21:15+03:00

Când vorbim de comunicare, scriitură, PR, consultanță și organizare de evenimente, e clar că nu pot să îți dau o listă de prețuri fixe, fără să știu ce ai nevoie, de câtă muncă e vorba și ce presupune mai exact colaborarea noastră. Dă-mi un semn, hai să vorbim la o cafea și vedem apoi cât costă ceea ce putem face împreună.

Poți să-mi faci și mie un text?2019-10-24T21:20:04+03:00

Scriu de când mă știu. Așa că tot cam de pe atunci primesc întrebarea asta: „Îmi scrii și mie un text, ceva? Hai că tu le ai așa cu cuvintele! Scrii două cuvinte acolo și gata!”. Și uite așa moare creativitatea mea și mă doare inima când văd oameni care nu înțeleg câtă muncă este în spatele unui text, cât timp și cât efort presupune „joaca” asta de-a „împletitul cuvintelor” și cum au unii impresia că mă așez pur și simplu la laptop și iese din prima textul final.

Așa că… da, pot scrie texte, că doar asta e meseria mea. Dar înțelege ce presupune această meserie și apreciază-o la adevărata ei valoare! Mulțumesc!

Ți-am trimis ceva. Ai primit? Când scrii?2019-10-24T21:15:31+03:00

Se întâmplă de foarte multe ori să primesc colete de la agenții și branduri, fără să fiu anunțată în prealabil. După ce vine coletul, primesc instant acel telefon de la destinatar, prin care sunt întrebată când postez „ceva” despre ce e în colet. Uite ce e, apreciez că m-ai ales în campania ta, dar nu îmi place deloc treaba asta cu obligațiile și presiunea. Și dacă nu îmi place produsul, chiar nu scriu nimic despre el. În plus, munca mea costă, așa că nu te aștepta să ai rezultate doar cu aceste „atenții”, fără bani și muncă.

Vreau să îți trimit ceva. Cum facem?2019-10-24T20:56:21+03:00

Primesc foarte multe colete cu tot felul de produse, de la branduri care vor să se promoveze prin mine. Apreciez foarte mult efortul de a trimite aceste pachete, însă am și câteva mențiuni, cărora aș vrea să le dai importanță atunci când intenționezi să îmi trimiți ceva:

  1. Contactează-mă înainte și întreabă-mă dacă sunt ok cu asta;
  2. Contactează-mă, verifică adresa de livrare pe care o ai în baza de date și asigură-te că updatezi continuu datele de acolo;
  3. Asigură-te că produsele acelea chiar mi se potrivesc;
  4. Nu te aștepta să promovez automat produsele primite, mai ales dacă nu ți-am dat ok-ul pe ele înainte. Se întâmplă să nu folosesc acele produse, să le testez atunci și să nu îmi placă, să fie pur și simplu o perioadă aglomerată și să nu am timpul sau starea necesare să spun povestea așa cum aș vrea.
Poți să îmi dai factură?2019-10-24T20:39:57+03:00

Lucrez doar pe bază de contract și factură, așa că dacă vrei să faci „combinații”, ți-ai greșit colaboratorul. Am un SRL neplătitor de TVA, pe care închei toate contractele de colaborare pe tot ceea ce fac și pe care tai toate facturile pentru banii pe care îi primesc.

Poți să îmi publici un comunicat de presă?2019-10-24T20:36:32+03:00

Ar fi foarte simplu, nu? Tu îmi trimiți comunicatul, eu public textul integral și clientul e mulțumit că are încă o apariție online. Dar nu cred că despre asta e vorba atunci când vrei să faci lucrurile altfel și să ajungi cu adevărat la oameni. Când vrei să faci o diferență, depui un pic de efort și te asiguri că ai dat tot ce-i mai bun din tine.

Care sunt condițiile ca să mă promovez pe blogul tău?2019-10-24T20:32:31+03:00

Sunt extrem de selectivă cu subiectele despre care scriu și, mai ales, cu brandurile care îmi propun colaborări. Obișnuiesc să refuz din start campanii sau colaborări, dacă nu mă reprezintă sau dacă eu nu folosesc acele produse/servicii, oricât de mare ar fi suma propusă. La fel, nu public niciodată comunicate de presă și articole scrise de branduri sau agenții. Îmi place ca pe baza comunicatului și a experienței personale să creez propria poveste și propriul articol, în stilul meu.

Promovez pe blogul meu branduri:

  • Care îmi plac și pe care le folosesc;
  • Care sunt noi pe piață, dar pe care le testez înainte;
  • Care comunică uman, care se implică în comunitate, care fac lucruri bune (și le promovez constant, chiar și după terminarea unei campanii);
  • Care sunt autentice și care nu încearcă să păcălească în vreun fel consumatorul;
  • Care au o poveste mișto și au nevoie de cineva care să le spună povestea cu acele cuvinte potrivite.
Cât costă un articol pe blogul tău?2019-10-24T20:16:50+03:00

Cred că este una dintre cel mai des primite întrebări. Și îmi pare rău că te dezamăgesc, însă nu am prețuri fixe. Contează foarte mult ce vrei să promovezi, cât de amplă e campania, ce presupune scrierea unui articol, dacă vorbim de o colaborare pe termen-lung, dacă sunt și alți bloggeri implicați și cine sunt ei, dacă brandul e local, național sau internațional, dacă brandul e la început sau are vechime și tot așa.