Pe la începuturile mele în blogging am scris la un moment dat despre Matache Măcelarul. Pur și simplu am făcut o analiză și o paralelă între spoturile TV, brandul în sine și produsele din magazine. Nu trece multă vreme și primesc un telefon (ca și acum, numărul meu de telefon era la vedere, pe blog): „Bună ziua! Matache Măcelarul?”. Am rămas câteva secunde blocată. Am crezut inițial că sunt ăștia de la Matache și fac mișto la telefon. Dar… nu! Era un director de vânzări de la o firmă de mezeluri care primise numărul meu de la secretara firmei, secretară care i-a spus că a căutat pe net și ăsta e numărul de telefon de la Matache Măcelarul. I-am explicat omului situația, am zâmbit amândoi și ne-am luat la revedere politicos.

Dar ce să vezi? Nu peste mult timp… pac! Alt telefon! De la altcineva care, la fel, credea că sună la Matache Măcelarul. I-am explicat și respectivului cum stă treaba. Problema e că situația a continuat multă vreme, cu mult mai multe telefoane. La un moment dat eram exasperată și știu că am căutat eu pe net un contact de la Matache Măcelarul. Și… surpriză! Nu era chiar așa de greu de găsit, dacă te duceai și mai jos de prima poziție la căutări. Am notat numărul și… da, când mă suna lumea și mă întreba „Bună ziua! Matache Măcelarul?”, eu le răspundeam la fel de politicos „Nu, dar vă dau numărul”.

Asta se întâmpla, dacă nu mă înșel, prin 2008. Și credeam că toate astea se întâmplă din cauza faptului că oamenii nu se pricepeau atât de bine la acea vreme la căutări pe Google. Problema e că primesc în continuare telefoane, chiar și azi, de la oameni care caută pe net informații despre o firmă, dau de articolul scris de mine despre acea firmă, se uită la pagina mea de contact și… mă sună pe mine, crezând că sună de fapt la firma respectivă. Am pățit-o de nenumărate ori, cu foarte multe branduri despre care am scris de-a lungul timpului.

Și mă gândesc serios la soluțiile pe care le-aș putea aplica ca să rezolv problema asta. Așa că, dacă aveți idei pe tema asta, luați de lăsați-le pe acilea, că tare m-oi mai bucura!

Foto: flickriver.com