Ia sa vedem. Vrei sa pleci in vacanta si cauti cele mai bune oferte. Da, in situatia asta eram noi saptamana trecuta cand am inceput sa cautam un sejur in Grecia. Asa ca, plimbandu-ne prin oras cu treaba, mai intram si printr-o agentie, iar cand eram acasa cautam oferte pe net. Iata mai jos serviciile oferite de cateva agentii de turism:
Prima data ne-am dus la Clever Tour si le-am zis ce vrem. O domnisoara bine intentionata insa cu putina experienta si-a indreptat laptopul catre noi si ne-a prezentat site-ul agentiei. Ok, dar asta pot sa fac si eu de acasa. Am venit pana aici sa ma ajuti tu. Asa ca am plecat de acolo doar cu cartea de vizita.
Am mai mers si la Travis. Acolo am dat peste un agent cu o vasta experienta, cu un limbaj politicos si cu zambetul pe buze. Ne-a dat informatii legate de cele mai bune locuri, insa si el ne-a trimis pe e-mail toate ofertele sa ne alegem noi.
Cautand pe net am gasit cateva oferte interesante si la alte agentii. Asa ca am sunat si le-am spus ce vreau. Am sunat la Meridian, unde a raspuns o voce grabita doar cu simplu „Da”. Am crezut ca am gresit si ca am sunat poate la o familie. Am intrebat daca e Meridian si mi-au zis da, asa ca le-am dat coordonatele si mi-au spus ca vor cauta si ma vor suna imediat. Asta se intampla pe la 10 dimineata. La ora 4 dupa-amiaza am sunat tot eu. Mi-au spus ca nu mai sunt locuri libere pentru cand vreau eu. Ok, si atunci de ce nu m-ai sunat sa imi spui? Sau poate ca am primit cel mai confortabil raspuns pentru ea.
Am sunat si la Europa Travel din Bucuresti. Iti raspunde un robot care te intampina cu „Ati sunat la Europa Travel”, apoi apelul tau este preluat de o domnsioara care te saluta cu „Buna ziua”. Ii spun tot textul cu toate coordonatele cam timp de un minut, la care ea: „Va dau pe cineva”. Dupa melodia din telefon imi raspunde un tip cam plictisit de viata. Ii spun cine sunt si il intreb daca i-a spus colega ce vreau. Raspunsul lui: „Nu, dar imi puteti spune dvs.”. Ii turui si lui textul si imi spune imediat ca nu mai sunt locuri. Il intreb despre un alt hotel si anume ce poate sa imi spuna de el, si tipul imi raspunde: „Intrebati-ma si eu va raspund”. Imi venea sa ii inchid telefonul in nas. Adica, eu vreau sa cumpar de la tine si sa iti dau ceva banuti. Daca tu ai atitudinea asta, sa fii sanatos, ma duc in alta parte.
Cat eram in Carrefour am intrat si la agentia lor. La fel, agentul de acolo a spus ca ne va trimite pe e-mail toate ofertele, insa nici macar azi nu am primit ceva de la ei.
Am fost in cele din urma la agentia la care trebuia sa apelez de prima data, si anume la Icar Tours. De cum am intrat, fetele au fost mai mult decat serviabile si ne-au ajutat sa gasim cea mai buna oferta. Au trecut vreo patru ani de cand am lucrat si eu acolo, asa ca nu mai cunoasteam pe nimeni, pentru ca toti erau noi. Insa am observat ca atitudinea a ramas aceeasi de cand am lucrat si eu acolo. Adica agentul este cel care cauta cea mai buna oferta pentru client si i-o comunica acestuia in cel mai scurt timp posibil, si nu ii arunca in brate clientului un teanc de reviste ca sa isi aleaga singur ce vrea. Asa ca in jumatate de ora, am gasit exact ceea ce voiam si am cumparat imediat biletele. Nota 10 pentru Icar Tours.
De ce nu inteleg agentii de turism ca pentru client conteaza enorm de mult atitudinea pe care o ai fata de el? Chiar daca in alta parte sa zic ca ar fi mai ieftin, prefer sa merg intr-un loc unde dau cu cateva procente mai mult, dar sunt tratata cum trebuie.
La care Meridian?
http://www.meridianturism.ro/
eu administrez site-ul