Asa cum stie tot Iasul, joi, 26 martie, a avut loc la Hotel Unirea marele eveniment despre mediul online – Link Your Business. Organizat de Asociatia Oameni din Online si Ziarul de Iasi, evenimentul a adunat la un loc deopotriva oameni de afaceri, marketeri, jurnalisti si foarte multi studenti pasionati de online si de dezvoltarea unui business in mediul online.
La inceput destul de timid, dupa aproximativ o ora – doua, publicul s-a dezlantuit si a dat drumul la seria de intrebari specifice obiectivelor proprii, si anume: „Cat castigati?”, „Cat costa?”, „De unde vin banii?”. Indiferent de tema prezentata si de raspunsurile oferite de speakeri, lumea a insistat destul de agresiv pe aceleasi intrebari.
Gheata a fost sparta la capitolul intrebari si de momentul in care Adi Mironescu a oferit cate o carte de la Editura Publica pentru fiecare intrebare. Sa fi vazut atunci maini ridicate. Felicitari Adi pentru idee!
Pauza de cafea a fost destul de scurta cel putin pentru mine. Am avut de vorbit la telefon cu clientii, de semnat niste acte si in sfarsit sa savurez o cafea. Am reusit sa vorbesc doar cu Ines in acele cateva minute, dar macar ma bucur ca am avut o companie placuta.
Unul din obiectivele evenimentului a fost sa prezinte in prima faza informatii foarte basic, urmand sa mai vina si alte sesiuni ale eventului. Desi prezentate la un nivel basic, asa cum am spus, informatiile au fost livrate intr-un mod placut, probabil si pentru ca toti acei oameni imi sunt foarte dragi.
Un lucru care m-a frapat a fost reprezentat de abilitatile speakerilor de a vorbi in public, abilitati care …. au cam lipsit. E foarte ciudat cum poti sa fii extrem de bun in meseria ta pe online insa sa ai scapari in a te prezenta offline. Important e ca nu au fost scapari foarte mari si ca mai sunt sanse. Nu m-am putut abtine … defect profesional.
Tot legat de public speaking, mi-a placut Krumel enorm de mult in prima parte a prezentarii sale. Ce e drept, am lipsit un pic in timpul prezentarii lui ca sa vorbesc la telefon, insa am prins esentialul. Si de ce spun doar in prima parte? Pentru ca a facut o greseala la sesiunea de intrebari: a fost agresiv cu publicul. E clar prima reactie cand cineva te bombardeaza cu eterna intrebare: „Cat costa?”, insa un speaker trebuie sa stie sa raspunda cu zambetul pe buze in astfel de momente. In rest, Krumel a transmis exact starea lui, foarte degajata, ceea ce a dus la un speech excelent.
Per ansamblu, evenimentul a iesit foarte bine si astept cu nerabdare cat mai multe proiecte de acest gen. Pentru a vizualiza toate prezentarile si fotografii de la eveniment, va invit sa accesati site-ul eventului.
In primul rand, mersi ca ti-ai exprimat parerea. In .ro avem probleme in privinta asta, oamenii nu se exprima, nu au reactii…pentru ca nu stiu ca opiniile lor conteaza, ca ele corecteaza, dau avant sau imping spre a evolua.
Apoi, multumesc frumos de participare, evenimentul a fost (sau ar fi fost) un moment bun de a cunoaste ieseni. Am cunoscut cativa, sper sa extind cercul.
Nu sint speaker (am inceput cu negarile), dar imi place sa vorbesc despre domeniul meu. Fac greseli pentru ca nu ma intereseaza sa devin un bun speaker, vreau doar ca oamenii sa inteleaga ca in fata lor e o persoana, asemanatoare lor, care incearca sa ajute. 🙂
Sint recunoscut de catre cei din online ca fiind „agresiv”, „acid”, „cinic”, dar corect, pe subiect si cu argumente. Recunosc, nu sint un bun receptor si tolerant in privinta unor lucruri care sint evidente si care nu ar trebui repetate sau spuse. Asa sint eu.
Iti martusesc ca am avut emotii primele minute, cele de la inceput in care nu stiam cum sa ii „ating” pe oameni, nu stiam ce nivel au, ce interese, din ce zone (economice) vin sau alte „oprelisti” pe care (banuiesc) un speaker le are la inceputul unei oratorii.
Dupa cateva intrebari, am ales sa ma axez strict pe partea de afaceri iesenie, locale, ce tine de regional si sa ignor sau sa evit subiectele generale despre SEO, Google, Page Rank si altele specifice domeniului.
Era un eveniment dedicat oamenilor de afaceri si deci ei trebuiau satisfacuti.
Am vazut ca lumea a fost incantata de ce am zis, asta am si intentionat, am primit chiar o reactie interesant de la un tip ce reprezenta o firma locala …care era foarte hotarat sa spuna sefilor ca se poate si ca are confirmarea reusitei din ceea ce am zis.
Din punctul meu de vedere, scopul e atins. 🙂
Incaodata, multumesc de prezenta, ca te-ai exprimat, ca ai criticat (multi nu stiu sa critice sau sa accepte o critica), ca esti in Iasi (multa lume migreaza, orasul asta nu sa satisfactie uneori), ca te implici.
PS: ce mult am scris….
salutare krumel. pot sa incep cu ps-ul tau? chiar ca ai scris mult :))
in rest, nu am scris ca sa fac critica. sau cel putin nu una care sa demonteze. in general imi exprim parerea pentru ca stiu din proprie experienta ca acest feedback conteaza enorm de mult in dezvoltarea fiecaruia dintre noi.
lucrand in PR, mi-e imposibil sa nu fiu atenta la aceste detalii si sa le punctez. poate sa fie subiectul cel mai tehnic posibil ca tot la modul de exprimare si la corectitudinea limbii romane ma uit :p
si felicitari inca o data! a fost cel mai bun speech 🙂
Pentru cei care doresc sa isi monitorizeze eficienta in ce priveste SEO, exista un utilitar SEO Monitor [ seomonitor.bunt.ro ], care ajuta la monitorizarea evolutiei site-ului in diferite motoare de cautare. Daily Cache, Click Heat, istoricul pozitiilor in motoarele de cautare etc…
Multumesc, chiar daca mai tarziu! 🙂
Sper sa ne reintalnim cat mai curand.