Şi pentru că tot am început să vorbim despre social media, astăzi vreau să scot în evidenţă un instrument de comunicare în social media extrem de utilizat în mediul business – LinkedIn.
Există companii care utilizează în comunicarea lor internă şi externă doar LinkedIn. Este o reţea de business extrem de utilă şi, mai mult decât atât, este foarte umană. Adică nu e vorba doar de postări de evenimente şi anunţuri, ci de discuţii între profesionişti din domenii diverse.
Însă, ca orice instrument de comunicare, şi acesta trebuie folosit eficient:
1.Cea mai mare greşeală utilizată de cei care se înscriu pe reţele sociale este că îşi fac cont şi apoi intră din nou pe site de abia peste câteva luni sau poate chiar niciodată. Dacă eşti înscris pe o reţea socială, nu înseamnă că mai exişti în vârful mediului online şi peste 3 luni. Stai mereu conectat la aceste reţele şi la informaţie. Doar aşa vei fi in contact cu alţi oameni, cu informaţii preţioase pentru tine şi, mai ales, doar aşa vei fi prezent în mod constant în mediul online.
2.Nu îţi lăsa profilul completat cu doar câteva informaţii. Cu cât oferi mai mult, cu atât vei primi mai mult. Nu uita că orice informaţie furnizată te poate ajuta să obţii un nou job, o nouă colabore şi, evident, noi contacte.
3.Adaugă o fotografie profilului tău. Fii uman şi lasă-i pe ceilalţi să afle cum arăţi. Şi cred că nu trebuie să mai spun că fotografia trebuie să fie una decentă. Păstrează-ţi imaginile în costum de baie sau cele din club pentru alte reţele sociale gen My Space sau Hi 5 (dacă utilizezi aşa ceva).
4.Dacă îţi faci un profil şi mai intri din când în când pe el nu înseamnă că eşti activ pe LinkedIn. Înscrie-te pe grupurile prezente şi participă la discuţii. Spune-ţi părerea şi intră în contact cu oameni care îţi împărtăşesc aceleaşi interese.
5.LinkedIn nu este un concurs de popularitate. Aşa că nu adăuga inutil oameni pe care nu îi cunoşti şi cu care ştii sigur că nu vei schimba niciodată un e-mail, doar de dragul de a avea un număr cât mai mare de contacte. La fel e şi cu grupurile de pe LinkedIn. Degeaba eşti în 50 de grupuri dacă nu participi activ la ele şi nu foloseşti cu cap informaţia furnizată pe acestea.
6.Lasă egoismul la o parte şi recomandă oamenii pe care îi cunoşti şi ştii că merită. Lasă-i şi pe alţii să îi cunoască aşa cum ai făcut-o tu. Acest lucru va arăta că eşti demn de încredere şi că îţi pasă de oameni.
7.Adaugă aplicaţiile disponibile profilului tău. Lumea te va cunoaşte mai bine dacă îţi va vedea şi blogul, şi locurile în care călătoreşti, şi prezentările în Slideshare pe care le faci.
8.Atunci când faci cuiva o cerere pentru a-ţi deveni contact în reţea, trimite-i un mesaj exact aşa cum i-ai trimite un e-mail personal. Fii uman şi lasă la o parte mesajele prestabilite de pe LinkedIn. Prezintă-te şi spune-i motivul pentru care doreşti să facă parte din reţeaua ta. Pune mai mult accent pe nume, nu pe funcţie.
am observat ca in ultimul timp din ce in ce mai multi angajatori au inceput sa caute pe linkedin si facebook persoanele innainte de a le chema la interviuri!
Multumim pentru articol.
Recunosc ca de abia astetazi mi-am facut profil pe LinkedIn. Stiam de el demult insa nu am vrut un alt cont de Facebook, hi5 .. etc. Apropo, pe cel de hi5 l-am defiintat.
Vroiam sa adaug doar ca foarte multi angajatori (vorbesc de aici in California, nu Ro) m-au intrebat daca am cont de LinkedIn, pentru ca ei ii folosesc si pentru ca uneori acolo este SINGURUL loc in care isi posteaza anunturile de joburi.
am observat ca in ultimul timp din ce in ce mai multi angajatori au inceput sa caute pe linkedin si facebook persoanele innainte de a le chema la interviuri!
asa este.
eu nu prea am avut timp pana acum sa ma inscriu pe linkedin, insa de o luna sunt somera si mi-am facut cont.
e foarte bun si ff. bussines.
super Violeta, am fost si eu in CA in mai, in vacanta, – sper ca iti este bine acolo!
sper sa ne intalnim pe site!