Anii de studenție și ancorarea în realitate

Îmi aduc aminte de perioada în care am fost lector asociat la UAIC și am susținut seminarii de Comunicare și PR pentru studenți. A fost o perioadă de muncă provocatoare, în care am cunoscut o sumedenie de oameni. Era ușor să recunoști diferența între studenții conectați la viața reală și cei care mergeau cu valul, oriunde i-ar fi dus el. Și m-am bucurat să întâlnesc mulți studenți în genul lui Adrian Mazilu, tineri ancorați în realitate, extrem de isteți și de muncitori, care fie făceau muncă de voluntariat pentru a câștiga experiență, fie lucrau la un job plătit, atât pentru experiență, cât și pentru bani.

Întotdeauna am fost de părere că un om trebuie să muncească și să fie obișnuit cu munca încă de mic. Și nu mă refer aici la o muncă neplăcută, pe care o faci doar pentru bani, doar pentru supraviețuire. Din contră, mă refer la a găsi pasiunea pentru muncă și pentru ceea ce îți place, descurcându-te singur în orice situație, fără să aștepți o viață să fii mângâiat pe cap și să ți se ofere totul pe tavă. Pentru că ți se urcă părul pe cap când vezi studenți în ani terminali, care vor să se angajeze la firma ta, dar toată facultatea au vegetat și nu au ridicat un deget. Nu știu să închege o discuție, să scrie un text corect, să tragă o hârtie la xerox și totuși au pretenția ca, după facultate, să aibă funcții înalte și salarii cu multe zerouri.

De ce a reușit Adrian Mazilu?

I-am încurajat și îndemnat pe toți să preia un model ca Adrian Mazilu, un tânăr inteligent, cu viziune, care a lucrat încă din facultate, învățând astfel tot ce trebuia să știe pentru a porni la timp pe drumul pe care și-l dorea. Aah, da, și încă un aspect: știa ce voia! Știa unde vrea să ajungă și, mai mult decât atât, știa cum să ajungă acolo. Prin muncă, prin dedicare, prin învățare, prin experiență, prin contacte.

Așa a ajuns Adrian Mazilu de la studentul angajat ca agent de vânzări să devină partener la una dintre cele mai mari companii de servicii financiare de pe piață. A început de la zero, fiind conștient că trebuie să urce pas cu pas, dacă vrea să aibă o bază solidă și o carieră înfloritoare. Așa e în orice domeniu: nu poți ajunge peste noapte sus. Sau, poți ajunge, dar îți va fi groaznic de greu, dacă nu imposibil, să rămâi acolo.

După primele trei luni la job a început să coordoneze echipe. În 2013, a deținut cel mai mare portofoliu de sume investite pe piața CFD-urilor din România, în 2014 a devenit partener la o mare firmă de servicii financiare, conducând o echipă de peste 100 de oameni, iar în 2015 a lansat propriul proiect numit Sales Point.

Sales Point a fost creată printr-un parteneriat cu brokerul internațional Trade1000 și are menirea să faciliteze procesul de tranzacționare. Mai mult, pe termen lung, Adrian Mazilu și-a propus să crească proiectul Sales Point și, prin intermediul lui, să schimbe percepția clienților asupra piețelor financiare. Și la cât de determinat și bine pregătit este tânărul Adrian Mazilu, cred cu tărie că va reuși să ajungă acolo unde și-a propus.

Foto: morganmckinley.ae