Un chinez se duce odată la Iași

Îl știu pe Cristi aka Chinezu` de când el avea părul vâlvoi, iar eu țineam ore la Universitate. Ne-am cunoscut, evident, online. El urma să vină cu un eveniment la Iași și mi-a lăsat un comentariu la mine pe blog, în stilu-i specific: „Doamna profesoară, veniți la întâlnirea cu bloggerii?”. Normal că m-am dus. Bine, mă înscrisesem dinainte, că doar eram și eu blogger și știam tot ce mișcă în Iași, dar i-am lăsat plăcerea asta să creadă că am aflat de la el. La evenimentul cu pricina ne-am cunoscut și față în față și am avut vreme să povestim câte-n lună și-n stele.

Aș putea s-o dau lejer pe aia cu „Restul e istorie”, pentru că am rămas conectați, am și lucrat împreună și ne-am mai intersectat de-a lungul anilor de multe ori. Nu vă mai zic că în mai toate proiectele în care sunt și cu mai toți clienții pe care îi am, numele lui Cristi este nelipsit. Deci o fi făcând omu` ceva bun totuși, zic.

Să știți că eu și Cristi suntem destul de diferiți: lui îi place să iasă în față, mie îmi place să fac lucrurile din spate; lui îi place să o ardă într-o continuă și intensă interacțiune, eu sunt mai pe meh! așa (nu știu dacă e de la stilul din viața mea personală, dacă m-am făcut eu mai acră și mai neinteresată cu anii sau e înțelepciunea lui, pentru că, evident, e un picuț mai bătrân și uneori olecuță mai simpatic decât mine); și pe cât îi place lui berea, pe atât îmi place mie vinul. Dar avem și o mulțime de lucruri în comun: venim din generația bloggerilor de la începuturile Cretacicului; suntem amândoi născuți în Decembrie (știți simpatia mea pentru oamenii născuți în Decembrie); citim la greu și mâncăm cărți pe pâine; suntem umani, ne distrăm, punem familia pe primul loc, dar când e de business, e de business, maică.

Cristi are și unul dintre puținele Newsletteruri la care sunt abonată și pe care le și deschid și citesc cu plăcere de absolut fiecare dată. Îl citesc și îl recomand de atâția ani de zile, deci cum să nu îi fi citit acum cartea? Cartea de debut, zic, că presimt că vor mai fi și altele. Cel puțin eu am simțit nevoia de mai mult. Așa că hai să vă zic câteva lucruri despre cartea „stimabilului meu coleg”, ca să mai citez un pic din el.

Care-i treaba cu cartea chinezului?

E de prisos să vă zic că mi-ar plăcea să văd cartea asta citită de toate agențiile și de toate brandurile, dar și de oamenii care dețin un canal de social media. Pentru că am fost de ambele tabere, adică și ca blogger, și ca om de PR, înțeleg totalmente „ce vrea să zică poetul”. Și citind-o, mă tot mâncau degetele să scriu câteva articole pe subiect, ca să completez cu alte și alte idei. Da, „câteva”, nu unul, atât de multe sunt de spus pe subiectul ăsta. D`oh, nu degeaba a scos omul o carte.

O carte care va face lumină pentru unii, care va stârni curiozitatea altora, care îi va înfuria pe alții și tot așa. Adică o lectură obligatorie pentru toate brandurile din online, pentru toate agențiile de digital și pentru toți „influencerii”, indiferent cât de „mici” sau de „mari” sunt. A pus Cristi în ea toată experiența lui din cei peste 15 ani de digital, cu sfaturi zise pe șleau, așa cum le zice el de fiecare dată, că doar ce e mai benefic pe lumea asta decât „Sfântul Feedback” și „Sfântul Adevăr”?

Despre ce scrie Domnul Chinezu` în cartea de căpătâi a Influencerului: de ce le frică brandurilor să lucreze cu influencerii (fiți pe pace, că demontează Cristi toate miturile și toate fricile), importanța conținutului online și de ce e important să lucrezi cu oameni care se pricep să creeze conținut (wink-wink), ce reguli trebuie respectate în relația brand-agenție-influencer, cum arată o campanie cu influencerii și care sunt beneficiile ei, cum alegi și cum contactezi influencerii și, bineînțeles, cea mai adresată întrebare „ever” – „Cât costă?”. Sau cum s-ar zice prin unele părți: „Cu cât dai kilu` de articol, bre?”.

Evident, sunt mult mai multe aspecte în carte, dar n-o să vă zic tot cuprinsul aici, că doar tre` să vă luați și voi cartea și să o asimilați prin propriul filtru. Pentru că așa cum bine zice și Cristi în carte, „A exista în digital nu este același lucru cu A ȘTI să exiști în digital”.

O găsiți la Cărturești la reducere sau pe site la Hyperliteratura, adică la oamenii ăia mișto care zic că „Pentru o viață sănătoasă, consumați minimum două cărți pe lună”.

Apropos de asta, dragă Cristi, ți-aș fi citit cartea chiar și mai devreme, doar că în luna martie mi-am rezervat dreptul de a citi doar autoare femei. Și nah! Dar uite că ești primul pe aprilie, la numărul 40 la cărți citite pe anul ăsta. Să ne fie de bine zic, și lecturile, și campaniile cu influencerii!