În urmă cu foarte puțin timp, cineva m-a contactat cu următorul text: ”Vrem să facem și noi o campanie de Black Friday ăsta”. Ca să fie clar, Black Friday e în general pe 21 noiembrie. Or, nu poți să vii la mine cu o săptămână înainte să îți dau o soluție prin care tu să vinzi tot ce ai pe stoc în magazinul online. Și, uitându-mă un pic la situația site-ului e de la sine înțeles că acolo e mult de treabă și ai nevoie cu mult înainte de campanii SEO Facebook și web. Dar să îi spui asta unui patron de magazin online care și-a făcut magazinul pe genunchi și caută doar să facă bani, fără să investească, e ca și cum i-ai spune unui bărbat că ar avea nevoie de un anumit tip de cremă pentru tenul lui.
Eu știu că toată lumea are pretenții și așteptări, știu că toți patronii vor rezultate excepționale, peste așteptări, dacă se poate ieri. Dar, nu se poate! E nevoie de muncă, de implicare, de cunoașterea minimă a unor aspecte și, cel mai important, de colaborarea cu oamenii potriviți. E nevoie de timp, de răbdare, de creștere organică, de transmitere a încrederii, de acțiunile corecte făcute în online. Am mai auzit eu una care m-a lăsat mască: ”Dar ce e așa de greu? Doar luați o rețetă deja testată și o aplicați la noi!”. Lăsați-mă câteva minute să râd, apoi să mă îngrozesc de-a binelea!
Mulți au impresia că atunci când spui promovare web spui punerea linkurilor din site pe Facebook și cam asta e. Sau, dacă mergem spre offline, că ar fi vorba de eternele pliante sau flyere. Și cum să nu îți vină să te rostogolești de durere, să respiri adânc și să începi încă o dată, pentru a nu știu câta oară, să explici ce și cum stă treaba în materie de promovare web.
Unii preferă să discute cu tine direct toate aceste lucruri și să îi explici în detaliu ce și cum, alții preferă să consulte și o a doua opinie, alții încep să se documenteze singuri. Și nu e nimic rău în a învăța, ca să știi până la urmă ce să ceri și ce să evaluezi. Dar, e foarte important de unde te documentezi și, mai ales, ce experiență are cel care îți oferă o a doua opinie.
Așa că, dacă vreți o campanie reușită de Black Friday în 2016, pregătiți-vă de pe acum pentru ea!
Foto: trinitynews.ie
Comenteaza