Uneori mă bucur că nu doar domeniul PR-ului este singurul neînțeles și că mai există și Afacerile Publice care ocupă un loc destul de mare pe acest teren necunosut. Practic, afacerile publice reprezintă o combinație între Relații Publice, Responsabilitate Socială Corporatistă și Lobby.

Afacerile Publice au menirea, la fel ca Relațiile Publice, să mențină reputația unei instituții, cu diferența că se pune accent pe un climat social politic favorabil dezvoltării acelei afaceri, pe o încercare asiduă de a stopa deciziile care dezavantajează afacerea și pe o determinare solidă de a favoriza toate acțiunile benefice acelui business.

Practic, cu cât o firmă este mai credibilă, cu atât are șanse mai mari de a influența politicile publice. Iar acest lucru se poate face prin ținerea aproape a unor categorii importante de susținători (activiști, ONG-uri, mass-media, asociații profesionale, politicieni etc.), cu ajutorul cărora se poate practica foarte lejer pressingul, cu scopul de a realiza inițiative legislative, coaliții de interese sau introducerea subiectului de discuție pe agenda politicienilor.

La noi există câțiva promotori puternici ai domeniului (Guy Burrow, Corina Vințan, Laura Florea, Ionel Blănculescu, Răzvan Durlan), care, la fel ca și Specialiștii în PR, vor avea de dus o muncă serioasă în educarea populației cu privire la ce înseamnă de fapt Afacerile Publice și cum pot fi ele folosite în avantaj.