Știți reclamele alea la TV în care diverși oameni purtând îmbrăcăminte de lucru prezintă un anumit produs în timp ce îl folosesc? Nu am nimic cu ideea în sine, ci doar cu misterul care mă frământă de fiecare dată când văd reclamele alea: cum reușesc oamenii ăia să aibă acel echipament de lucru impecabil de curat?

De exemplu, tata a lucrat toată viața lui în construcții și încă lucrează. Cum arată hainele lui de lucru? Groaznic de murdare, oricât ar fi ele de bune și de calitate. Pentru că asta se întâmplă, oricât de ironic ar suna, cu aceste uniforme de curățenie: se murdăresc! Da, oamenii care fac curățenie, care construiesc, care gătesc, care pictează sau creează opere de artă se murdăresc! Bine, toți cu excepția celor din reclamele TV! Ei reușesc printr-un mod miraculos să nu pună niciun strop de murdărie pe hainele lor.

E ca la eternele reclame în care femeile scot de nu-știu-unde o sticlă imensă de balsam de rufe sau de detergent. Poate nu știați că trebuie să mergeți cu detergentul după voi, chiar și în club. Mai știi când poți avea nevoie de un gram de balsam pe ringul de dans? Și oricum oamenii sunt toți răi și suspicioși. Nu o să te creadă nimeni că rochia aia nu e nouă! Trebuie musai să cari după tine sticla aia de balsam, ca să le demonstrezi răutăcioșilor că tu ai folosit respectivul produs. Sticlă care, culmea, deși ai folosit-o, e întreagă și nedesfăcută.

La fel și cu femeile care fac reclame la produse de curățenie pentru casă. Bine, ele nu sunt îmbrăcate în uniforme de curățenie. Dar, te-ai aștepta să fie măcar în niște haine mai lejere, de casă. Ei bine, nu! Ele stau în casă pe tocuri și în cămăși de mătase, un fel de smart casual purtat în mod normal fie la office, fie într-o seară la un eveniment lejer. Ahhh, da! Era să uit! Evident, cămașa aia de mătase este impecabil de curată, deși ea ține în mână un produs de curățenie, semn că tocmai a făcut curat în casă!

Și ce să mai spun despre reclamele cu produse pentru copii și bebeluși, când mamele alea sunt dușuite, aranjate, relaxate și zâmbitoare, iar tu mai ai un pic și îți vine să o iei razna, pentru că știi că, în realitate, lucrurile nu stau chiar așa, oricât te-ai chinui să fii calmă și să îți păstrezi echilibrul.

Acum nah, știm cum stă treaba cu reclamele și cu trezirea dorinței de a fi altfel sau de a avea anumite lucruri. Dar când scenariile și detaliile trec dincolo de limita exagerării, deja ajungem într-o cu totul altă zonă. Până una-alta, eu aștept cu mare interes niște reclame smart la produsele de curățenie, cu personaje îmbrăcate în echipament de lucru murdar, așa cum ne murdărim și noi, oamenii normali!

Foto: pinsdaddy.com