Un om de afaceri cu business în offline m-a întrebat recent ce presupune realizarea unui magazin online. Omul se chinuie de ani de zile cu chirii, resurse, vitrine, curățenie și alte detalii de logistică, încât se gândește serios să își mute afacerea în online. A văzut cât de bine o duc prietenii lui cu magazin online și, pe zi ce trece, gândul lui se duce tot mai mult spre online.
Dacă e să mă întrebi pe mine, îți spun că viitorul vânzărilor e în magazinele online. De la an la an procentul cumpărăturilor online tot crește, ajungând să domine vânzările offline. Mai mult, oamenii încep să cumpere direct de pe tabletă sau telefon, iar avantajele sunt multiple. Mă știu și pe mine cât cumpăr online și cât de mult îmi place să fac asta, așa că înțeleg din plin trendul. Eviți aglomerația și fețele acre ale vânzătoarelor, câștigi enorm de mult timp și liniște pentru tine, iar dacă nu îți place un produs, îl poți returna fără probleme, chiar când vine curierul cu pachetul la ușă. Iar să faci cumpărături direct din pat este pentru mine răsfățul suprem!
Acum să revenim la ideea de realizare a unui magazin online și să vorbim despre cei care vor să vândă online. Omul ăsta m-a întrebat dacă să își facă un magazin realizat în platforma Opencart, sau un magazin online WordPress. Zic ”Măi, nene, vorbește și tu cu niște specialiști în crearea de site-uri și de magazine online, că treaba asta e serioasă! Oi fi făcând eu PR online, dar asta n-are treabă cu tehnicul din spatele site-urilor. Îți trebuie o analiză serioasă, nu poți face asta pe genunchi”.
Și uite așa ajung din nou la discuția despre patronii care fac site-uri de mântuială, care nu le optimizează și nu le fac compatibile cu alte device-uri, care nu vor să investească în online, dar vor să obțină profit. Ei bine, chiar dacă online-ul are avantajele lui, asta nu înseamnă că nu trebuie să mai investești. Din contră! Poate renunți la chiria exorbitantă pe care o dai pe magazinul offline din mall, dar tot ai cheltuieli de făcut și în online. Poate renunți la vitrina cu vad care îți aducea clienți și pe care dădeai în fiecare lună mii de euro, dar și online-ul costă! Bineînțeles, asta dacă vrei să te diferențiezi, dacă vrei să te poziționezi corect și dacă vrei calitate. Că altfel, oricine poate să facă în ziua de azi un magazin online la mișto. Dar ce vrei să obții? O imagine negativă de la sutele de clienți nemulțumiți (dacă or veni și ăia) sau un brand puternic și credibil, care să îți ofere afacerea de succes la care visezi?
Așa că, dragi patroni, vă rog eu mult! Nu vă fie teamă să investiți, să colaborați cu specialiști, să oferiți, pentru a primi calitate! Business-urile de durată nu se fac pe genunchi!
Foto: epages.com
Comenteaza