Oamenii reacţionează foarte diferit la cuvintele, atitudinile şi comportamentele celor din jur. Mai ales când acestea vin de la „şeful cel mare”.
Există câteva expresii sau cuvinte pe care managerii ar trebui sau nu să le folosească atunci când comunică cu proprii angajaţi:
10 expresii pe care NU trebuie să le folosească un manager:
1. „Nu te scuza, fă-ţi doar treaba pentru care eşti plătit!” – în traducere liberă: eşti sclavul meu şi ai dreptul să comentezi atât timp cât îţi mai dau şi bani.
2. „Eu sunt şeful şi să nu uiţi asta niciodată!” – mai exact, să îţi anunţi toate rudele şi toţi prietenii că eşti supusul meu.
3. „Nu imi pasă la ce te gândeşti tu!” – cine eşti tu?
4. „Eu aşa am lucrat întotdeauna până acum!” – chiar crezi că o să îmi las orgoliul la o parte pentru un angajat?
5. „Fiindcă aşa cred eu că e bine!” – şi ce dacă ai dreptate? Eu pot să iau decizii şi tu nu, aşa că de ce să nu mă joc un pic cu nervii tăi?
6. „Nu eşti plătit să gândeşti!” – sclavii execută ordinele, nu comentează.
7. „Asta este politica firmei!” – casa mea, regulile mele. Când o să fii şi tu aşa tare ca mine, atunci poţi să comentezi.
8. „Este o prostie!” – eşti un prost. Doamne, oare chiar te plătesc să scoţi idioţeniile astea?
9. „La muncă!” – mişcă-ţi fundul şi mai produ nişte bani pentru mine.
10. „Niciodată!” – nici în visele tale cele mai frumoase nu vei reuşi să mă faci să accept ideea ta. Pentru că eu sunt şeful.
10 expresii pe care un manager trebuie să le folosească:
1. „Noi” – facem parte din aceeaşi echipă şi sunt mândru de asta.
2. „Îţi mulţumesc” – apreciez munca pe care o depui pentru această firmă.
3. „Nu ştiu răspunsul” – stai liniştit, dacă sunt şef nu înseamnă că le ştiu pe toate. Dar putem afla răspunsul împreună.
4. „Am făcut o greşeală” – da, sunt şi eu om ca şi tine.
5. „Ideea ta este mai bună” – mă bucur că am oameni atât de buni în această firmă şi apreciez creativitatea ta.
6. „Hai să lucrăm împreună pentru asta” – sunt alături de tine dacă ai nevoie de ajutor şi mi-ar plăcea să învăţăm unul de la celălalt.
7. „Ce crezi tu că ar trebui făcut?” – părearea angajaţilor mei contează şi în plus chiar mi-ar prinde bine un pic de ajutor de la ei.
8. „Am încredere în tine şi te respect personal” – când ştiu că lucrezi tu la un proiect nu am nici o grijă.
9. „Ştii mai multe despre acest lucru decât ştiu eu” – apreciez experienţa ta în acest domeniu şi consider că eşti persoana potrivită pentru a îndeplini acest task.
10. „Ce pot să fac pentru a te ajuta pe tine?” – îţi stau la dispoziţie pentru orice problemă, profesională sau personală. Pentru că îmi pasă de angajaţii mei.
Atenţie, dragi şefi! Nu folosiţi ultimele 10 expresii dacă:
– nu credeţi în ele;
– a dou zi folosiţi expresii de genul primelor 10;
– nu le folosiţi cu toţi angajaţii în mod egal.
Comenteaza