what-not-to-wear

Am văzut mulţi oameni de PR care nu şi-au definit un stil propriu de îmbrăcăminte. Munca în PR presupune multă creativitate, iar asta trebuie să se vadă în vestimentaţia ta.

Bineînţeles, dacă politica firmei obligă la un anumit stil sau chiar la uniformă, e bine să intri şi tu în rând cu lumea. Oricum, să pui un specialist în Relaţii Publice să poarte zi de zi aceeaşi uniformă e ca şi cum ai vedea zilnic acelaşi film la TV.

PR-ul înseamnă creativitate, stil şi atenţie la detalii. Dacă reuşeşti să combini aceste trei elemente într-un stil propriu, atunci eşti pe drumul cel bun în cariera de PR. Pentru că cea mai bună combinaţie vestimentară în munca de PR este mixul potrivit între imaginea companiei şi imaginea ta.

Am făcut o listă cu ceea ce e important să fie în atenţia PR-iştilor atunci când se îmbracă pentru o nouă zi de muncă:


1. Spală-te. Ştiu că poate suna absurd, amuzant, redundant. Însă e cât se poate de real şi ţine de bunul şimţ al fiecăruia.

2. Alege haine care să te reprezinte, nu în care să se vadă de la distanţă că nu te simţi în largul tău. Alegerea hainelor potrivite te va face şi mai încrezător în forţele proprii.

3. Alege haine pe măsura ta. Nu lăsa să îţi pocnească nasturii de la cămaşă sau să îţi cadă pantalonii prea largi.

4. Nu alege haine prea office. Combinaţia potrivită e un amestec între casual şi office. Renunţă la costumul negru sau bleumarin închis (pentru femei). Lasă-ţi creativitatea să îşi spună cuvântul.

5. Nu lăsa să se vadă prea multă piele. Braţele fără umeri şi picioarele de la genunchi în jos în cazul femeilor sunt de ajuns. În nici un caz să nu apari la job cu buricul gol, cu decolteu adânc sau cu umerii goi. Păstrează această ţinută pentru o seară cu prietenii. Bărbaţilor, vă implor nu mai purtaţi pantaloni şi şosete scurte care lasă să se vadă pielea când staţi picior peste picior. Ahh, şi renunţaţi vă rog la şosetele albe în combinaţie cu pantofi negri sau maro.

6. Dragele mele, aveţi grijă să nu vi se vadă bretelele de la sutien şi în nici un caz să nu purtaţi ciorapi cu firul rupt.

7. Poartă haine curate şi călcate. Cui îi place să facă afaceri cu persoane care vin la întâlniri cu pantalonii murdari şi cu cămaşa şifonată? Respectă-te pentru a fi respectat.

8. Ai grijă la accesorii, mai ales femeile. O femeie care are tocuri, cataramă la pantof, 3 inele sclipitoare pe degete, 2 brăţări, cercei, un ceas, mărgele, clame pentru păr, broşă, curea şi alte accesorii asemănătoare e ca un brad de crăciun ambulant.

9. Nu te machia prea strident. Nu e nevoie de tot tubul de fond de ten pe faţa ta şi în nici un caz de culori tari şi la ochi şi la buze. În nici un caz să nu apelezi la un contur de buze vizibil.

10. Ai grijă de părul tău. Spală-l, piaptănă-l şi tunde-l de câte ori este nevoie. Nu îţi încărca părul cu mult gel sau spumă de parcă tocmai a scăpat cineva o sticlă de ulei pe părul tău.

11. Ai grijă de mâinile şi de unghiile tale. Vei da mâna cu mulţi oameni iar imaginea unghiilor tale va fi practic oglinda organizaţiei pe care o reprezinţi. Curăţă-le şi aplică-le un strat de lac. E valabil şi pentru bărbaţi.

12. La birou, poartă haine de zi şi lasă hainele din satin, catifea, lame sau cele strălucitoare pentru alte ocazii.

13. Ai grijă câtă cantitate de parfum pulverizezi pe tine. Mi s-a dat să văd din păcate oameni care deschideau sticla de parfum şi turnau cu generozitate pe ei. Da, e indicat să miroşi bine, dar nu să îneci oamenii din jurul tău.

14. Există acum pe piaţă o varietate de produse împotriva mătreţii. Asigură-te că ai şi tu unul şi că umerii tăi nu sunt albi ca zăpada.

15. Nu se mai practică asortarea genţii cu pantofii sau cu cureaua, aşa că ai libertate la creativitate. Ai grijă însă să nu exagerezi cu aceste combinări de culori.

16. Legat tot de culori, ziceam şi mai sus să renunţi la eternul costum negru. Păstrează-l doar dacă îl accesorisezi cum trebuie. Dacă nu, alege haine şi culori care să te reprezinte şi care să arate că eşti un om puternic, de încredere, care merită respectat şi cu care trebuie nepărat să faci faceri. Ai grijă însă să te limitezi la nu mai mult de trei culori.

Ştiu că majoritatea punctelor de mai sus ar trebui să se aplice oricui lucrează într-un bioru, indiferent de domeniul în care activează. Însă consider că ele ar trebui să fie baza şi modelul PR-ui pentru restul colegilor şi colaboratorilor. Mai mult decât atât, marea diferenţă între un om de PR şi colegii lui din alte departamente este tocmai libertatea în creativitatea vestimentaţiei.