Când discut cu studenții sau cu diverși prieteni despre comunicate de presă, văd o schimbare majoră la fața lor, de parcă ar fi cel mai plictisitor subiect din lume. Cred că, în prezent, comunicatul de presă a ajuns să fie considerat un instrument banal și i s-a pierdut oarecum din importanță.

Am văzut că foarte mulți oameni care scriu comunicate de presă, în momentul în care încep să o facă, parcă își iau dicționarul lângă ei și aleg de acolo cele mai pompoase cuvinte. Dar, până la urmă, scopul nu e să transmitem un mesaj cât mai simplu și mai clar? De ce se înțelege prin ”comunicat de presă” un instrument prin care trebuie să scrii pompos, altfel decât ai vorbi sau ai scrie în mod normal?

Până la urmă, comunicatul de presă se adresează tot unor oameni. Așa că … de ce să complicăm lucrurile și apoi să ne plângem că mesajul nu a fost înțeles cum am fi vrut?

Unul dintre foștii mei angajatori mi-a spus, atunci când m-a contractat, să scriu comunicatele de presă așa cum scriu pe blog. Și a avut dreptate. Trimiterea unui text către un jurnalist e ca și cum ai sta la o cafea cu el și ai vorbi liber. Atunci … de ce să scriem comunicate de presă pompoase, pe care jurnaliștii trebuie să se chinuie să le înțeleagă și, eventual, în cele din urmă, să le trimită în Trash?

Sursa foto