Dintotdeauna am urât cu desăvârșire tot ce ține de contabilitate, fiscalitate, legi. Deh, firea mea artistică vrea doar să creeze, iar când vine momentul facturării sau depunerilor de acte la Fisc, parcă mă picură cineva cu ceară, atât de îngrozitoare mi se pare partea asta. Și când am văzut-o pe prietena mea de la București, și ea profil uman, de altfel, cât de calmă și zâmbitoare e la acest capitol, am vrut să aflu mai multe. Mi-a spus extrem de mulțumită, mai mai făcându-mă să mă mut în capitală: ”Colaborez cu o firmă de contabilitate din București”.

Am discutat mult cu ea și am ascultat parcă visând cât de ușoară pare colaborarea cu firma de contabilitate prin ochii ei. I-am căutat și pe net și mi-a plăcut la nebunie site-ul lor și, mai ales, ceea ce fac. Oamenii știu să facă business de calitate, ce mai!

Îmi place că e o echipă pluridisciplinară, care oferă mai multe servicii conexe: contabilitate, audit financiar și intern, fiscalitate, asistență juridică, resurse umane, antreprenoriat, accesare finanțări, autorizări și certificări. Practic, ai nevoie de consultanță în aceste domenii conexe, deoarece se presupune automat că firma ta crește și că ai nevoie de cele mai bune sfaturi pentru a crește corect. Și, înainte de toate, vrei să fii respectat și apreciat în calitate de client, și să primești servicii personalizate.

Eu și soțul meu avem fiecare firma lui. Și contabili diferiți. Când i-am cerut sfatul la un moment dat cu privire la o chestiune contabilă, mi-a spus că asta e treaba contabilului meu și că nu ar trebui să îmi bat eu capul cu asta. Ușor de zis, dar se pare că nu mi-am ales până acum chiar cel mai indicat contabil. După o vreme mi-a spus că a greșit ceva și că am plătit la stat aproape un an niște bani degeaba. Apoi, când aveam o întrebare, îmi trimitea un email cu o lege interminabilă din care nu înțelegeam nimic. Iar când i-am spus să îmi dea modelul unui formular ce trebuia completat, mi-a zis că îl găsesc pe net.

Analizând acum situația, îmi dau seama că e musai să îmi schimb contabilul. Și caut pe cineva, așa cum sunt cei de la Chronax, care se ocupă de tot ce trebuie, fără să îmi mai bat eu capul cu hârtii și drumuri, și fără să mă trezesc peste ceva timp că trebuie să plătesc o amendă din cauza unei erori contabile.

Aah, și Chronax oferă și găzduire de sediu social, dacă lucrezi de acasă. Lucru absolut util și bine de știut pentru multe mămici pe care le știu în București și și care au nevoie de găzduire de sediu social, pentru că lucrează de acasă, în timp ce își cresc copiii, ca și mine.

Cine știe? Poate găsesc și eu o firmă de contabilitate la Iași cu care chiar să mă împrietenesc anul ăsta!

Foto: businesscollective.com