884071_budget_cuts

In regiunea Moldovei, Relatiile Publice au reprezentat inca de la inceputul aparitiei lor un domeniu neinteles. Fie ca este un domeniu foarte complex, fie ca nu am avut promoteri prea buni in aceasta zona, practicienii de Relatii Publice din jurul Iasului inca au de suferit din cauza ca publicurile pur si simplu nu inteleg rostul PR-ului.

Ok, sa zicem ca pana in momentul aparitiei acestui fenomen de „criza financiara internationala” a fost greu sa educi publicurile in acest sens. Ceea ce nu inteleg este frica si scepticismul mult mai intensificate ale acestor publicuri dupa declansarea crizei, in conditiile in care publicitatea a scazut cu aproximativ 70%.

Lumea nu intelege ca tocmai in aceasta perioada de criza are nevoie de Relatii Publice si mai mult decat avea inainte. Sa nu mai spun, in calitate de PR, ca activitatea de Relatii Publice nu ar trebui sa inceteze niciodata. De ce spun ca acum este si mai important ca institutiile sa apeleze la agentii si oameni de PR?


Tocmai pentru ca, spre deosebire de domeniul publicitatii care presupune un buget extrem de ridicat si deseori fara rezultate exceptionale, PR-ul se poate realiza cu un buget foarte redus, uneori pornind chiar de la zero, obtinandu-se rezultate favorabile deosebite.

PR-ul e cel care te scoate din orice fel de criza, care te ajuta sa ramai pe pozitii cand ceilalti din jurul tau cad pe capete, care nu iti consuma resurse financiare dar te ajuta sa le obtii foarte usor. Cand auzim in fiecare zi de institutii a caror imagine are de suferit din cauza pierderilor majore din urma crizei economice, ar trebui sa ne gandim la solutia cea mai simpla si cea mai putin costisitoare. Si asta pentru ca fiecare companie trebuie sa retina intotdeauna ca „PR-ul te scoate din criza si te baga in priza”.

A venit vremea sa intelegem cu adevarat ce sunt Relatiile Publice si sa aflam cine poate practica aceasta meserie in adevaratii sai parametri. Si asta pentru ca nu oricine poate realiza campanii de PR cu buget restrans. Asadar, ramane sa vedem cine sunt adevaratii profesionisti in domeniu.