Aruncă o simplă privire în orice revistă print sau online pentru femei și îți vei da imediat seama că nu e despre tine. Stai liniștită, nici despre mine nu e! Nu pot să spun că mă asemăn în vreun fel cu femeile care apar în acele reviste. Așa că fac parte, la fel ca tine, din cele 70% dintre femeile care nu se simt reprezentate în imaginile pe care le văd zi de zi: standarde de frumusețe nerealiste, stereotipuri care afectează sănătatea și aspecte care nu pun în valoare inteligența, umorul sau puterea unei femei.
Suntem aproape în 2020. Lucrurile s-au schimbat radical. Nu mai privim cu jind imaginile cu așa-zisele femei frumoase din reviste, pentru că știm că ele sunt oricum editate și, mai mult, pentru că pur și simplu nu ne mai dorim să fim așa. Am învățat să ne iubim așa cum suntem, să ne apreciem fiecare imperfecțiune și să nu ne mai dorim să urmăm tipare de frumusețe. Fiecare dintre noi e unică și e frumoasă în felul ei. Iar frumusețea asta nu mai e despre câte kilograme ai, câți centimetri ai sau cât de fină îți este pielea. Frumusețea e despre atitudine, despre starea ta interioară, despre cât de bine ești tu cu tine!
Cineva mi-a spus că îi plac foarte mult fotografiile mele de pe Instagram. Am crezut că e o glumă, pentru că fotografiile mele de acolo nu sunt deloc… instagramabile. Adică le urc pur și simplu, fără să le editez. Mi s-a spus de aceeași persoană că tocmai asta le face atât de unice și faine, faptul că sunt autentice. Și cred că avem nevoie de autentic în viața noastră.
Nu obișnuiesc să îmi editez fotografiile. Doar Irina Mocanu, fotografa mea, ce mai aplică un filtru și o mică editare de lumină la fotografiile pe care mi le face în studio, ca să dea acea notă artistică fotografiei. Și chiar atunci nu o face foarte tare, tocmai pentru că și mie, și ei, ne plac femeile cât mai naturale și frumusețea aceea care vine odată cu zâmbetul unei femei. Poate tocmai de aceea Irina s-a specializat în ședințele foto pentru femei, de la budoir, la portrete de familie și la personal branding. Pentru că suntem mai mult decât un obiect de frumusețe și asta ne definește pe noi: suntem mame, femei de afaceri, colege, fiice, iubite, surori, bunici și tot așa. Suntem femei. Suntem povești. Și vrem să vedem mai multe femei ca noi în media!
#ShowUs schimbă stereotipurile de frumusețe la nivel global
Când cei de la Dove m-au anunțat că au demarat campania #ShowUS, prin care își propun să schimbe stereotipurile de frumusețe la nivel global și modul în care mass-media și publicitatea portretizează femeile, m-am bucurat foarte mult și m-am alăturat imediat inițiativei. Eram oricum fan Dove dintotdeauna, atât a produselor, cât și a conceptului pe care ei îl promovează. Când am auzit ideea campaniei, am sărit imediat. Când am mai primit și cadrul personalizat cu numele meu… m-am topit de-a dreptul. Pentru că au reușit să pună în valoare tocmai ideea că sunt diferită de stereotipurile clasice și că vreau să văd mai multe femei ca mine în media.
Și uite așa, Dove, Getty Images și Girlgaze, alături de femei din întreaga lume, creează împreună prima bancă de imagini accesibilă publicului, care are scopul să schimbe stereotipurile de frumusețe. Sunt peste 5.000 de imagini care ilustrează femei fotografiate de femei, femei unice, perfect de imperfecte, cu o frumusețe aparte, care își doresc să ofere o viziune mai cuprinzătoare asupra a ceea ce înseamnă frumusețea, la care să apeleze toate rețelele de mass-media și publicitate. Mai mult, poți face și tu parte din comunitatea #ShowUs, votând, promovând, susținând!
Voturile înregistrate în campania #ShowUs vor ajunge către reprezentanții media, ai industriilor creative și către creatorii de conținut din România pentru a-i convinge să arate mai multe femei ca noi în reviste, în panouri publicitare, în conținutul creat online și în orice proiect care portretizează femeile. Dacă și tu vrei să schimbi stereotipurile de frumusețe și îți dorești să vezi în media mai multe femei ca tine, femei care se simt minunat în pielea lor, femei cu siluete potrivite pentru orice costum de baie, femei care dansează și după 70 de ani, alătură-te inițiativei Dove în România.
Comenteaza