Marea ”bubă” a multor companii din România este că fac campanii fără să se întrebe dinainte dacă este nevoie și de ce este nevoie, fără să conceapă un plan de bătaie și fără să verifice la sfârșit dacă acea campanie a fost eficientă. Și cred că obișnuința asta proastă s-a transmis și către studenții din domeniul Comunicării, care ar trebui să știe în orice moment că auditul, planul și evaluarea sunt etape esențiale în domeniul lor de activitate.

Am descoperit în week-end o carte pe care am ”devorat-o” imediat, o carte pe care o consider extrem de utilă atât pentru juniorii în domeniu, cât și pentru cei cu multă experiență. Este vorba despre cartea ”Planul de comunicare. Cum să-ți definești și să-ți organizezi strategia de comunicare”, scrisă de Thierry Libaert, profesor de comunicare la IEP Paris.

De ce mi-a plăcut atât de mult această carte și de ce o recomand cu tărie tuturor lucrătorilor în Comunicare? Ei bine, pentru că vorbește într-un limbaj foarte ușor despre lucrurile esențiale care trebuie făcute într-un plan de comunicare, pentru că prezintă foarte bine structurat care sunt pașii unui plan de comunicare și foarte bine detaliat studiile de caz aferente fiecărui tip de plan în parte, pentru că definește foarte bine toți termenii pe care un comunicator trebuie să îi cunoască și pentru că pe Libris.ro am găsit-o la prețul de 25,95 lei.

Așa cum spune și Jacques Stuart în introducerea acestei cărți, ”primul rol al unui comunicator – probabil și prima lui calitate – e să dea formă strategiei de comunicare, să o exprime și, în sfârșit, să o împărtășească”. Însă, pentru aceasta, este nevoie de multă muncă și de cunoașterea foarte bună a câtorva pași și concepte, pe care îi veți găsi în această carte: cum se realizează un audit de comunicare, ce trebuie să știi înainte să te apuci de planul de comunicare, cine realizează planul de comunicare, care sunt tipurile de planuri de comunicare, cât de flexibil sau de fix trebuie să fie un plan de comunicare, cât de importantă este comunicarea internă și cultura organizațională în cadrul unei strategii de comunicare, pe ce durată este optim să concepi un plan de comunicare, care sunt tipurile de obiective pe care le poți include în planul tău de comunicare, cum să stabilești obiectivele de comunicare în funcție de obiectivul firmei, cum să stabilești mesajul campaniei în funcție de obiectivele de comunicare și, implicit, de obiectivul firmei, cum trebuie să fie un mesaj de comunicare eficient, cum să îți pliezi mesajul pe ținte și mijloace, cum să aloci resurse și să le gestionezi, cum să monitorizezi planul și cum să realizezi planuri de comunicare în funcție de publicurile-țintă și în funcție de diferite teme.

Cred că fiecare relaționist care se respectă ar trebui să aibă în biblioteca personală cartea Planul de Comunicare de Thierry Libaert. Comandați-o acum de pe Libris.ro, și o veți primiți la un preț excelent în maxim două zile.

Lectură plăcută!

Sursa foto