929522_business_card

Cartea de vizită … un instrument de PR privit cu nepăsare din păcate de prea mulţi oameni de afaceri. De câte ori nu ai văzut cărţi de vizită super kitchoase, pe hârtie de cea mai proastă calitate, cu informaţii învechite sau cu pete pe ele? Cărţile de vizită se dau şi se primesc de cele mai multe ori într-un mod greşit, oamenii necunoscând sau nepăsându-le de cele mai banale reguli de etichetă.

Am spus de multe ori că iubesc cultura japoneză tocmai pentru respecatarea acestor reguli dar mai ales pentru importanţa pe care japonezii o acordă etichetei. În filmuleţul de mai jos, Syndi Seid, un guru al etichetei internaţionale, vorbeşte despre cum e indicat să oferi şi să primeşti o carte de vizită fără să jigneşti alte culturi.

Îmi aduc aminte de filmul „American Psycho” şi de obsesia tipilor din el faţă de cât de simplă şi de curată trebuie să fie o carte de vizită. Sincer, lăsaţi efectele speciale şi multitudinea de culori şi învăţaţi din filmuleţul de mai jos câteva reguli importante privind eticheta cărţilor de vizită.