Daca la inceputul anului vorbeam de cea mai buna reclama a anului 2008 si faceam referire la Cava D’oro, desi produsul avea ca target un low class, acum a venit momentul sa vorbesc si despre cea mai proasta reclama a anului: Lemarco Alb Florin Piersic Senior. Se pare ca Lemarco a apelat la cei doi actori Piersic pentru a-si promova cele doua tipuri de zahar: alb, clasic, promovat de Senior si brun, modern, promovat de Junior. Pana aici totul e bine. Dar hai sa vedem unde sunt greselile. Cel putin in comparatie cu reclamele la zaharul brun Lemarco – The dark side of sugar si Tocilarii, Lemarco alb – dulceata mea de piersici e de departe cea mai penibila reclama posibila pe care am vazut-o la zahar (a doua fiind Lemarco Angajatul).

Ok, Florin Piersic a fost si este un mare si talentat actor. Este o personalitate cu influenta in randul romanilor, cu precadere in randul gospodinelor. Insa vine intrebarea: de ce un actor de talia lui Piersic Senior face o astfel de reclama? Lipsa banilor si a contractelor? Si atunci apare automat discreditarea, adica tocmai efectul invers pe care si-l doreau cei care au venit cu ideea folosirii lui Piersic. Mai mult, ambalajul de la Lemarco Alb este clar unul inferior, ceea ce duce la inca un minus pentru imaginea lui Piersic si implicit a zaharului Lemarco. Dar, bineinteles, piesa de rezistenta a reclamei la zahar alb Lemarco e Veronica, domnisoara mai mult dezbracata cu un tort pe cap. Nu stiu daca gospodinele care il admirau atat de mult pe Piersic au reactionat atat de bine la vederea domnisoarei in cauza, insa mie mi-a dat impresia de „femeie casnica fara drepturi care gateste, arata bine si nu scoate un cuvant in fata barbatului”. Oare se regasesc femeile din Romania in aceasta postura? Sau mai bine zis: VOR ele sa se regaseasca in aceasta postura?

Multa lume cu care am discutat despre aceasta reclama mi-a spus ca producatorii reclamei au dorit sa starneasca controverse si sa mearga pe ideea ca daca faci oamenii sa vorbeasca despre tine, atunci sigur iti vei face produsul cunoscut si vandut in cantitati mari. Oare? Am mai auzit cum ca e foarte greu sa faci reclama la zahar, pentru ca e un produs obisnuit. Sa fim seriosi. Daca lucrezi in publicitate, minimul de conditie e sa ai un strop de creativitate si sa vii cu ceva nou. Regula care nu se aplica numai in Advertising, clar. Uitati-va la Lemarco Brun, cu ambele spoturi: Tocilarii si F.P. Junior.

Asadar, in afara de a starni acea rumoare, si-a atins reclama obiectivul de a crea o imagine pozitiva produsului si de a creste vanzarile?