De când cu blogurile și cu revista Belva, am intrat și eu în pielea jurnaliștilor care primesc comunicate de presă. La fel ca și în cazul lor, unele sunt de interes, altele nu. Însă, sunt și acele cazuri de comunicate de presă de interes pentru mine, dar care nu sunt făcute cum trebuie. Și când spun ”cum trebuie”, mă refer la faptul că nu mă atrag să le citesc și nu înțeleg prea multe din ele.
Așa că m-am decis să scriu un articol despre cum ar trebui să fie comunicatele de presă pe care le primesc:
– Să nu trebuiască să stau cu dicționarul lângă mine când îl citesc! Serios acum: comunicatele de presă trebuie scrise pentru a transmite foarte ușor o informație la cât mai mulți oameni, într-un limbaj cât mai comun. Comunicatul de presă nu e un instrument prin care să demonstrezi cât de deștept ești și cât de multe cuvinte din DEX cunoști! Nu îi place nimănui să citească texte greoaie pe care apoi să le transforme în limbaj specific;
– Să conțină diacritice (în cazul meu). Eu recomand totuși trimiterea a două variante: una cu diacritice și una fără diacritice, deoarece nu toată lumea scrie la fel online. Mai mult, sunt jurnaliști care reprezintă două sau mai multe instituții de presă, ce folosesc sau nu diacritice. De ce să nu îi ușurez munca și să îi trimit ambele variante?;
– Să fie destul de relevant încât să pot face un text cât de cât ok din el. Primesc destule comunicate care nu spun de fapt nimic, care au multe texte pompoase și cam atât. Și eu ce-ar trebui să fac? Să inventez ca să pot avea un articol întreg?;
– Să aibă atașată și o fotografie sugestivă și la calitate bună. Și, foarte important, să nu fie inserată în documentul Word, de unde eu trebuie să o iau și să o salvez separat în alt program;
– Să nu primesc atașamente de zeci de mega care se descarcă foarte greu și pe care trebuie să le redimensionez tot eu;
– Să nu primesc comunicate în aceeași zi cu evenimentul. Cred că ăsta e lucrul care îmi displace cel mai mult, pentru că trebuie să îmi dau tot programul peste cap pentru cineva care vrea să țină ascuns un eveniment sau nu știe când trebuie trimis un comunicat de presă.
Cam atât pentru astăzi despre comunicatele de presă. Spor la trimis și la primit comunicate!
PS: pe voi ce vă mai deranjează când primiți comunicate de presă?
Sursa foto: clementmedia.ro
Pe mine mă irită în mod deosebit comunicatele de presă scrise subiectiv, pline de laude la adresa evenimentului/clientului, scrise la persoana întâi și/sau mai lungi de 2 pagini word.
La nivel de formă, insist să fie formatate corect, inclusiv la spațiere și să fie scrise având în cap mediul online, nu offline.