Citeam vineri în Curierul Naţional un articol scris în urma unui studiu al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, articol ce se intitula: „Cetăţeanul nu dă doi bani pe instituţiile publice”.

Am scris de-a lungul timpului tot felul de povestiri care mi s-au întâmplat la diverse instituţii publice şi de fiecare dată mă tot întreb dacă se poate ceva mai rău. Bineînţeles, cel mai tare doare nesimţirea şi limbajul colorat al funcţionarilor publici, de parcă eşti vinovat că trebuie să stai la o coadă imensă şi să îl deranjezi de la cafea sau de la discuţiile cu ai săi colegi.

În al doilea rând, mă şochează managementul defectuos şi lipsa de activităţi concentrate în acest sens. Nu e de mirare că de fiecare dată când vreau să trimit o scrisoare sun direct la Cargus şi nu merg la Poşta Română, când trebuie să plătesc o taxă mă înarmez cu toată răbdarea din lume şi îmi iau câteva zile libere pentru a rezolva o simplă taxă, când trebuie să plec în alt oraş aleg din prima un microbuz şi în nici un caz CFR-ul, iar când merg în vizită la cineva la spital mă gândesc nu doar ce să îi duc, dar şi cu ce boli voi pleca eu de acolo.


Cea mai şocantă întâmplare am avut-o la Poşta Română, întâmplare despre care puteţi să citiţi aici.

Şi iată de ce mă bucur că există servicii de curierat rapid, că pot să iau un microbuz privat în loc de trenul murdar, plin de cerşetori şi hoţi, cu un bilet luat de la o funcţionară bosumflată că îi pun prea multe întrebări, că pot să plătesc taxe şi cu cardul, că există şi spitale sau clinici private. Sincer, de abia aştept deschiderea Spitalului Arcadia în Iaşi, pentru a învăţa şi spitalele publice ce înseamnă o instituţie de sănătate.

Până la noi întâmplări care să ne lase mască, vă las cu un citat care face referire la rezultatele studiului:

„Studiul, realizat de funcţionari în rândul cetăţenilor de pe stradă sau al celor care aşteaptă la ghişee, evidenţiază faptul că peste 60% dintre români asociază instituţiile locale cu birocraţia, 49% cred că se poate vorbi de corupţie, iar între 40 şi 55% consideră că funcţionarii publici nu respectă un cod de conduită în relaţia cu cetăţenii. Conform studiului citat de Mediafax, respondenţii s-au mai declarat nemulţumiţi de modul în care se iau deciziile, lipsa de transparenţă şi modalităţile de consultare, numai 50 la sută din cei intervievaţi declarându-se mulţumiţi de interacţiunea cu autorităţile locale.