ladderf

Activitatea de Relaţii Publice este una extrem de complexă iar oamenii care lucrează în acest domeniu trăiesc în general într-un stres continuu.

Ca în orice fişă a postului, şi în cea de Specialist în Relaţii Publice există câteva cerinţe, responsabilităţi şi condiţii pentru a fi capabil de a ocupa această funcţie.

Să le luăm pe rând. În calitate de PR trebuie:

Să ştii să scrii. Regulă de aur în această meserie, scrisul trebuie să fie una dintre pasiunile tale principale. Nu mă refer aici la poezie sau romane siropoase, ci la texte care să constituie mesajul corect pentru publicurile organizaţiei pe care tu o reprezinţi.

Să ştii să cercetezi. Oferirea de produse şi servicii se face pe baza nevoilor publicuilor tale. Află care sunt acestea, oferă-le şi apoi cercetează din nou pentru a-ţi evalua munca.

Să ştii să planifici. E foarte important să fii o persoană organizată, căreia îi este uşor să planifice activităţile şi bugetul unei campanii de PR. De asemenea, nu uita că e imperios să ştii să respecţi deadlineurile.

Să ai abilitatea de a rezolva problemele. Şi asta într-o manieră cât mai creativă, originală şi, bineînţeles, eficientă.

Să fii creativ. PR-ul înseamnă creativitate şi spontaneitate, dar care să respecte fidel planificarea iniţială.

Să fii flexibil. Nu doar la orele peste program, ci şi la disponibilitatea de a călători sau de a schimba domeniile de activitate ale firmelor pe care le reprezinţi.

Să ai iniţiativă. Trebuie să vii mereu cu noi propuneri de dezvoltare a companiei şi să ai abilitatea de a-ţi face iniţiativele ascultate.

Să fii deschis la comunicare şi noi contacte. Te vei întâlni şi vei lucra cu o mulţime de oameni. Asigură-te că este ceea ce îţi doreşti şi că fiecare discuţie în parte nu reprezintă o tortură pentru tine.

Să fii diplomat. Pr-ul înseamnă să spui adevărul cu cuvinte frumoase. Nu recomand să fii direct şi să te crizezi pentru fiecare acuză sau vorbă urâtă la adresa companiei.

Să ai cultură generală. Cu oamenii pe care îi întâlneşti vei avea de discutat, iar fără o cultură generală solidă nu vei ajunge prea departe. Nu vrei doar să taci şi să asculţi, nu?

Să ai viziune. Trebuie să fii orientat spre rezultate şi să ştii unde vrei să ajungi. Nu face lucrurile cum bate vântul, ci stabileşte-ţi un plan de bătaie, cu obiective reale.

Să fii atent la detalii. PR = atenţie la detalii, tocmai pentru că PR-ul ambalează produsul sau serviciul organizaţiei.

Să ai răbdare. PR-ul nu presupune rezolvarea de probleme peste noapte. Iar oamenii din jurul tău te vor presa în mod continuu pentru a le aduce rezultate cât mai rapide.

Să stăpâneşti la perfecţie mediul online şi instrumentele de lucru tehnologice. Practic depinzi de ele în meseria de PR, aşa că fii mereu la curent cu ultimele noutăţi în domeniu.

Să ai studii superioare socio-economice: comunicare, relaţii publice, jurnalism, psihologie, management, marketing.

Să fii un motor. Adică să motivezi, să persuadezi, să convingi, să pui oamenii în mişcare.

Să ai stil. Aici mă refer atât la eleganţa personală de a te îmbrăca şi de a vorbi în public, cât şi la farmecul personal de a rezolva problemele apărute.

Bineînţeles, fiecare companie îşi va stabili propriile cerinţe pentru funcţia de Specialist în Relaţii Publice, însă cele menţionate mai sus consider că reprezintă o bază necesară oamenilor care activează în PR.