Până luni, pe 9 martie, mi-am trăit viața… să-i zicem „normal”. Normalitatea mea, bineînțeles. Până pe 9 martie, am refuzat să cred că „vine și la noi”. Pe 9 martie, au început să cadă piesele de domino și în viața mea. Mi se anula eveniment după eveniment, proiect după proiect și toți banii pe care mă bazam în perioada următoare s-au blocat. Luni, am fost dărâmată. Am vizualizat pe bune situația economică din următoarea perioadă și m-a luat cu palpitații. Mai aveam un pic și respiram într-o pungă. Principala mea temere era legată de fiică-mea și de viitorul ei, de ce îi pot oferi eu, ca mamă, în asemenea condiții. Pentru că pot să accept că pot eșua în multe aspecte, dar cel mai îngrozitor pentru mine este să eșuez ca mamă. Era încă un pumn dintr-un șir lung de greutăți, tocmai când apucasem să mă așez cu toate și când chiar eram bine.

Marți, când ajunsesem deja într-o stare care nu îmi e specifică, am dat drumul lacrimilor să curgă și m-am pus pe „eliberat” și pe revenit la starea mea Zen. Mi-am adus aminte de cartea lui Carnegie „Lasă grijile, începe să trăiești”, pe care am citit-o acum foarte multă vreme și care m-a tot ajutat de atunci să analizez cu calm situațiile negative din viața mea. Și mi-am amintit de toate sfaturile bune de la orele de terapie.

Miercuri, aveam deja zâmbetul pe buze. Nu pentru că nu conștientizam pericolul, ci pentru că mi-am dat seama că trebuie să îmi păstrez calmul, să nu o iau razna și că, oricum, suntem toți în asta. Sunt obișnuită să o iau tot timpul de la zero și să mă adaptez oricărei situații noi, așa că mi-am zis că nu are rost să mă panichez. Mai mult, mi-am canalizat energia pe ce pot face acum, cum pot ajuta și ce putem învăța toți din experiența asta.

Ieri am postat pe Facebook o listă cu știri pozitive din perioada asta și a avut peste 100 de distribuiri și mai multe comentarii, în care oamenii au adăugat știri bune. Lumea e dornică de vești bune, de inspirație, de speranță. Ideea cu tot ce se întâmplă acum este că ne-a scos din ritm și din zona de confort. Omul nu este obișnuit cu necunoscutul și cred că teama celor mai mulți oameni vine tocmai din faptul că nu știu cum să reacționeze și le e greu să se adapteze noilor reguli.

Îmi dau seama cât de greu e pentru majoritatea oamenilor să rămână în casă în această perioadă și să încerce să își facă treaba de acolo. Văd deja asta în foarte multe statusuri. La mine e ok, că sunt obișnuită să creez de oriunde și îmi găsesc tot timpul ceva de făcut. Da, mi-e dor și mie de lucrurile de dinainte, dar încerc să îmi țin mintea ocupată și calmă. Mi-e dor de serile de teatru și operă, de o ieșire la munte sau în natură, de joaca în parc, de sală, de discuțiile bune din oraș la un pahar cu vin, de mirosul acela de cafea din cafenea, de evenimentele pe care le organizam sau la care participam, de ședințele creative, de forfota orașului sau liniștea naturii și de tot ce îmi era atât de familiar și de la îndemână până nu demult.

Dar important este să ne concentrăm pe prezent, să ne păstrăm calmul și să transformăm situația în care suntem în ceva pozitiv, pe cât se poate. Așa că astăzi am adunat aici o listă cu lucruri pe care le puteți face cât stați acasă, ca să nu o luați razna!

20 de idei de activități când stai acasă

  1. Evident că am pus prima dată pe lista mea cărțile. Gândiți-vă doar la câte cărți voiați să citiți până acum și nu aveați niciodată timp de ele! Acum e momentul să le deschideți, una câte una și să vă bucurați de hrană pentru minte și suflet!;
  2. Dacă până acum vedeam filmele de pe Netflix pe bucățele, când aveam timp, acum mă bucur chiar și de un serial întreg. Sunt atât de multe filme bune, seriale, spectacole de stand-up și mai ales documentare incredibile pe Netflix, încât ar fi chiar culmea să zici că nu ai ce face;
  3. Muzica a fost prezentă tot timpul în viața mea. Ascultam și înainte muzică non-stop și chiar nu îmi pot imagina viața fără muzică. Așa că vă îndemn să ascultați muzică multă și bună, pentru că ajută enorm la starea de bine. Și, de ce nu, băgați cu încredere și un karaoke;
  4. Pentru că mi-e dor de teatru și operă, încerc să le înlocuiesc cu spectacolele online. Sunt atât de multe, încât e imposibil să nu găsiți ceva care să vă facă să zâmbiți;
  5. Eu scriu în fiecare zi și parcă tot nu reușeam să pun pe hârtie acele lucruri la care mă gândesc de multă vreme, cum ar fi cartea începută și neterminată. Acum, zic eu, e o perioadă excelentă pentru așa ceva. Și să știți că scrisul ajută chiar dacă nu aveți de gând să scrieți o carte. Scrisul e una dintre cele mai bune terapii, pentru că vă ajută să scoateți afară lucrurile care vă stau pe suflet. Scrisul e terapie și eliberează;
  6. Dacă tot sunteți acasă și aveți ceva timp în plus, ocupați-vă de acele reparații sau proiecte de design interior pe care voiați să le faceți de atâta timp;
  7. Eu merg zilnic pe jos în jur de 15.000 de pași și merg și la sală. Imaginați-vă cât de chinuitor e faptul că nu mai am parte de mișcarea de până acum. Dar măcar o înlocuiesc cu altceva: fac multă mișcare în casă, mă uit la tutoriale de workout pe YouTube, îmi pun muzică de pe Spotify și dansez;
  8. Mai trebuie să mai zic de petrecut timp de calitate cu piciul vostru?;
  9. Lăsați-vă creativitatea să zburde, fie că vă jucați cu cel mic, fie că faceți voi înșivă un proiect! Colorați, lipiți, vopsiți, decupați, creați!;
  10. Sunați-vă prietenii cu care nu ați mai vorbit de multă vreme și recuperați. Nu mai zic dacă e vorba de propriii părinți;
  11. Ori de câte ori simțiți că o luați razna, vorbiți cu cineva, fie că e la telefon, fie că e în scris. Vorbitul ajută;
  12. Ne plângem extrem de tare de oboseală și lipsă de somn. Ei bine, acum aveți timp să dormiți și să vă bucurați de un somn lung, cum nu ați mai avut de multă vreme. O să vedeți lumea cu alți ochi, după un somn bun;
  13. Dacă aveți cu cine, faceți sex. Intră tot la categoria mișcare și sănătate. Dacă nu, rămân tot timpul acele metode care vă ajută să vă iubiți mai mult pe voi înșivă;
  14. Scoateți de la naftalină fotografiile vechi și bucurați-vă de nostalgie și de amintiri cu zâmbete;
  15. Informați-vă corect și înconjurați-vă de știri pozitive, care să vă mențină sănătoși mintal și, mai ales, calmi;
  16. Gătiți ceva ce nu ați mai avut timp să faceți de multă vreme și încercați pe cât posibil să mâncați sănătos;
  17. Aerisiți-vă casa și respirați aer curat;
  18. Un alt lucru care mă ajută pe mine în fiecare zi, nu doar în perioada aceasta, este meditația. Stați liniștiți, nu am ajuns la acea meditație de nivel superior, dar în fiecare zi mă bucur de câteva minute doar cu mine, în care respir, înlătur gândurile negative și fricile și mă încarc cu energie pozitivă, cu echilibru și cu foarte mult calm;
  19. Îngrijiți-vă în continuare! Dacă stați în casă, nu înseamnă că trebuie să rămâneți nespălați și să vă petreceți timpul în pijama. Da, e ok, o zi-două, mai ales când nu sunteți obișnuiți să faceți asta și chiar vă doriți, dar după aceea creierul are nevoie de altceva. Puteți să dați iama în dressing, să probați haine și să faceți un catwalk amuzant. Vă garantez că vă veți distra! Da, puteți să faceți și poze! Și da, vrem să vedem!;
  20. Ajutați! Fiecare dintre noi are nevoie de ajutor în această perioadă, de la nivel financiar și sprijin material, până la știri pozitive și fapte bune. Sunt oameni care oferă bani, oameni care fac cumpărături pentru bătrâni, oameni care oferă promovare, oameni care oferă un zâmbet și o vorbă bună. Fiecare lucru mărunt ajută, atât timp cât rămânem solidari, calmi și… oameni.

Aș vrea să nu vedem aceste activități ca pe timp pierdut, ci ca pe niște activități care ne ajută să ne redescoperim și să fim mai buni. E un semnal puternic de alarmă asupra omenirii și ceea ce trebuie să facem, în loc să ne panicăm și să o luăm razna, este să ne unim forțele și să găsim soluții. Și, foarte important, în loc să judecăm, să acuzăm și să ne plângem, să vedem ce putem lua bun din această experiență și să facem în prezent ceva. Da, lucrurile vor fi altfel de acum! Dar cu siguranță, la un moment dat, va fi bine. 

Poate vă inspiră și acest articol și vă aduce aminte cât de important e să ne regăsim: Avantaje și dezavantaje când ești singură

Foto: Fotograf Irina Mocanu Studio