Am spus-o și o spun de zeci de ori, pentru că știu că este un subiect ignorat de foarte mulți oameni. Dacă vei vorbi cu un manager de companie, îți va spune că scopul acelei companii este să facă bani. Dacă vei vorbi cu Specialistul în PR al aceleiași companii, îți va spune că scopul acelei companii este să își mențină imaginea favorabilă și credibilă.
Ei bine, fie că vorbim de bani, fie că vorbim de imagine, amândouă necesită un lucru absolut imperios: relațiile dintre oameni. Și aici, intervin, practic, Relațiile Publice. Crearea unei relații și menținerea ei la un nivel înalt nu este un lucru ușor, iar PR-ul se bazează în mare parte pe asta. Până la a crea strategii complexe de comunicare și promovare, e nevoie să știi să vorbești și să asculți, să închegi relații cu partenerii, cu media și consumatorii.
De la eternele felicitări de sărbători, la emailurile care nu vând absolut nimic, ci efectiv întrețin relația, toate presupun o muncă pe care e musai să o faci în calitate de Specialist PR. Știu că pentru unii sună total aiurea ideea de a zâmbi frumos și de a schimba câteva amabilități, dar să nu uităm că afacerile se fac, în primul rând, cu oameni. Așa că spor la dezvoltat relații frumoase și de durată!
Articolul tau mi-a amintit de un exemplu din facultate – proful ne povestea cum atat jurnalistii, cat si cei din PR isi aloca timp in fiecare saptamana pentru a suna diversi oameni si a schimba amabilitati. Ce mai fac copiii, cum mai e pe la birou, cum e vremea la tine…etc. Cum spui tu, e vorba de relatii ce trebuie construite si intretinute. Iar atitudinea potrivita – zambete, dispozitia de a ajuta, toate duc la o relatie buna. In plus, daca alegi sa cauti diversi oameni doar cand ai nevoie de ceva, s-ar putea sa nu primesti.