În fiecare zi facem o vizită ”magazinului din colț”. Cred că toată lumea are un astfel de magazin prin preajmă, genul de magazin mic de cartier de unde iei mărunțișuri sau ceva ce ai uitat să cumperi de la hypermarket. Chiar dacă în cazul nostru magazinul se află la 3 km de noi și mergem cu mașina să luăm ceva, tot ”magazinul din colț” rămâne. Și luăm lucruri banale: țigări, bere, pâine etc.
Săptămâna asta, ca în fiecare zi, am trecut pe acolo să luăm țigări și câteva lămâi. Eu am rămas în mașină cât Etienne a intrat repede să cumpere ce trebuia. Și îl văd ieșind din magazin cu o sacoșă plină și cu privirea nedumerită, dar totuși zâmbitoare. Disting prin sacoșă o cutie cu bomboane de ciocolată, așa că, așa cum îi șade bine oricărei neveste, mă pregăteam să îl iau la întrebări, pe motiv că avem ciocolată în casă cât pentru 6 luni și nu mai era nevoie să cumpere. Dar intră în mașină și îmi spune: ”Mi-au dat o sacoșă cu chestii moca și mi-au spus că e pentru clienții fideli”. În sacoșă era o sticlă de vin roșu, o cutie cu bomboane de ciocolată, portocale și bomboane de pom. Am zâmbit amândoi, pentru că nu ne așteptam ca un magazin mic de la colțul străzii să facă asta pentru clienții săi. Și, totuși, a făcut-o! Și ne-a uns la suflet!
Așteptările pentru astfel de acțiuni sunt în general de la magazinele și brandurile mari. De exemplu, am de 13 ani abonament la Orange cu mii de minute incluse și primesc de ziua mea 10 minute cadou. ZECE! Iar când uit să plătesc abonamentul mi-l suspendă imediat. Sau când le cer să îmi facă un abonament personalizat îmi spun că nu se poate. Așa că, după 13 ani la ei, cel mai probabil îmi voi porta numărul către un alt furnizor de servicii mobile. Acum încă sunt în căutări.
Și, ca să rămânem tot în zona de magazine, să luăm ca exemplu Auchan, despre care am mai scris aici. În fiecare săptămână las câteva sute de lei la ei și nu am nici măcar opțiunea de a-mi căra mai ușor bagajul până la taxi. Ca să nu mai zic iar de atitudinea urâtă a angajaților și de lipsa totală a zâmbetelor.
Ideea e că suntem toți clienți undeva și ne place să fim apreciați pentru fidelitatea noastră de a cumpăra dintr-un singur loc. Altfel, avem doar impresia că suntem buni doar de stors bani și atât, iar asta nu ne face decât să ne îndepărtăm de acel brand, să nu mai revenim și, mai mult, să spunem mai departe despre experiențele noastre negative în relația cu el.
Și asta ține nu numai de latura comercială, în general. Ca popor suntem obișnuiți să nu luăm atitudine, să nu facem gesturi frumoase, să nu spunem ”Mulțumesc!”. Chiar am vrut să observ câți oameni spun ”Mulțumesc” când se află în magazin, farmacie, bancă etc. Și mă refer aici atât la clienți, cât și la reprezentanții acelei instituții. Și m-am uitat atent zile întregi, oriunde mergeam, căutând să aud acel cuvânt magic cât mai des, care, din păcate, de abia se auzea pe ici pe colo!
Ce s-a întâmplat cu noi? De ce nu mai spunem ”Mulțumesc”?
Foto: Pinterest
Comenteaza