În ultimele luni am fost destul de ocupată, motiv pentru care am scris mai puțin. Însă o dată cu noul an și cu noile schimbări am revenit la această pasiune. Astăzi încep în forță cu un articol despre lucruri și fapte întâlnite sau reîntâlnite în mediul de afaceri în ultima perioadă.

Să practici meseria de Specialist Relații Publice mai ales în zona Moldovei nu este un lucru prea ușor. Cea mai mare provocare în PR nu este cantitatea imensă de muncă sau stresul lucrurilor făcute perfect. Cea mai mare provocare în PR este mentalitatea managerului cu care lucrezi.

Așadar, pentru toți managerii de firme care și-au angajat oameni în PR și nu îi folosesc cum trebuie:

1.Firma nu poate face vânzări fără imagine, fără reputație, fără un nume, fără credibilitate. Cel puțin nu vânzări mari sau de lungă durată. Dacă îți stresezi angajații non-stop cu expresii de genul ”Vinde! Vinde! Vinde!”, fii sigur că multe lucruri vor scârțâi la un moment dat;

2.Nu te mira dacă fluxul de angajați este unul foarte mare. Comunicarea internă este foarte importantă și practic de la ea pornește tot succesul firmei tale. Dacă angajații sunt nemulțumiți și nu sunt nici măcar ascultați, e clar că vor pleca spre ceva mai bun. Fii uman atât cu angajații cât și cu clienții. Pune-te în pielea lor înainte de a face afirmații și mai ales negații. Când începi toate răspunsurile cu un ”NU” răspicat demonstrezi lipsă de flexibilitate, absurditate și lipsă de respect;

3.Nu te aștepta să năvălească clienții pe ușă dacă tu te încăpățânezi să rămâi închis în firmă și să nu participi la nici un eveniment extern. Nu poți avea vânzări dacă lumea nu te cunoaște și ieși în evidență;

4.Dacă îți bombardezi încontinuu clienții cu oferte și o faci chiar și în zilele când alții trimit doar felicitări cu urări de sărbători, mai mult ca sigur că îți vei pierde din credibilitate;

5.Responsabilitatea socială și organizarea de evenimente sunt extrem de importante pentru credibilitatea, vizibilitatea și notorietatea firmei, așa că nu ignora tocmai lucrurile care te pot ajuta să te dezvolți;

6.Fii deschis la propunerile specialistului in PR și nu te încăpățâna să apelezi doar la metodele utilizate de tine acum mulți ani când ai înființat firma. Ce a mers acum o decadă nu mai merge în prezent pentru simplul motiv că tehnologia și canalele de comunicare au avansat, iar oamenii au alte așteptări;

7.Nu îți jigni angajații cu replici de genul ”Ar trebui să mai slăbești”, ”Ce e cu bluza asta pe tine?” sau ”Ești machiată de seară nu de birou”, mai ales când ai burtă, chelie, mătreață și porți șosete albe la pantofi negri sau pantaloni prea scurți;

8.Ca manager poți avea enorm de multe idei. Iar când te gândești să dai taskuri angajaților pentru a le pune în practică trebuie să te asiguri că le distribui acestora conform fișei postului, a abilităților și a motivațiilor personale ale acestora. Dacă îți încarci angajații cu taskuri din ce în ce mai diverse care nu au nici o legătură cu domeniul lor de activitate, atunci pregătește-te să vezi oameni dezamăgiți, frustrați și pregătiți în orice moment să plece la concurență;

9.Cărțile sunt utile în formare și informare. Însă nu te rezuma doar la a cita din cărți adunci când îți susții părerile vehement. Mai mult, dacă vrei să participi la cursuri de perfecționare, nu uita că ai și angajați. Dacă participi doar tu și apoi te întorci la birou ca să faci pe ”deșteptul” și ”interesantul” în fața propriilor angajați nu vei fi decât penibil;

10.Cel mai important, nu te aștepta de la oamenii din departamentul de PR să îți aducă rezultate a doua zi după angajare. Mai mult, nu te aștepta de la ei să îți aducă venituri directe. Așteaptă-te în schimb la rezultate bune de lungă durată … doar dacă accepți propunerile și strategiile lor.