Azi se împlinesc 16 ani de când Mark Zuckerberg a lansat platforma Facebook și a dat omenirii acest fenomen internațional. Unii zic că e ceva rău, alții și-au declarat deja dragostea și dependența față de el, iar unii dintre noi suntem de părere că orice lucru este bun, atât timp cât îl folosim corect și cu măsură.
Dar hai să săpăm un pic și să descoperim câteva cifre și curiozități din istoria celor 16 ani de Facebook, conform atât celor mai recente rapoarte oficiale ale companiei, cât și a tuturor informațiilor publice de până acum.
16 momente din istoria Facebook
- Pe 28 octombrie 2003, Mark Zuckerberg lansează Facemash, o platformă doar pentru studenții de la Harvard, prin care se putea vota cine era „Hot” și cine nu;
- În ianuarie 2004, Mark Zuckerberg începe să lucreze la varianta Facebook, iar pe 4 februarie 2004 o lansează oficial;
- Pe 13 aprilie 2004, Zuckerberg înființează legal firma The Facebook.com LLC, împreună cu partenerii săi, Dustin Moskovitz și Eduardo Saverin, iar după numai două luni primesc prima investiție de 500.000 dolari;
- Pe 30 decembrie 2004, Facebook a atins un milion de utilizatori înregistrați;
- În octombrie 2005, Facebook își extinde accesul și către universitățile din Marea Britanie, în aprilie 2006, accesul se extinde și către angajații din companii, iar începând cu 26 septembrie 2006, accesul este liber pentru orice tip de utilizator și tot atunci apare conceptul de News Feed;
- Pe 10 ianuarie 2007, se lansează varianta de mobil a platformei Facebook;
- Pe 9 februarie 2009, este activat celebrul buton Like;
- În august 2009, apare FriendFeed, iar începând cu toamna acelui an, utilizatorii puteau să le dea tag prietenilor în postări și comentarii;
- Pe 9 august 2011, este lansată varianta de Facebook Messenger pentru Android și iOS;
- În aprilie 2012, Facebook achițizionează Instagram pentru un miliard de dolari;
- În octombrie 2012, Facebook atinge un miliard de utilizatori activi;
- Pe 6 octombrie 2014, Facebook achiziționează WhatsApp;
- Pe 31 martie 2015, Facebook lansează Scrapbook, varianta prin care doi părinți pot pune fotografii cu propriul copil, iar când copilul e suficient de mare, va putea prelua accesul acelui cont;
- Pe 27 august 2015, Facebook atinge recordul de un miliard de conturi care accesează zilnic platforma;
- Pe 24 februarie 2016, pe lângă Like, sunt introduse și celelalte reacții: Love, Sad, Anger, Haha și Wow;
- Pe 31 ianuarie 2018, Facebook declară pierderi de utilizatori zilnici pentru prima dată în Statele Unite și Canada. Oricum, sunt insesizabile față de numărul de conturi noi și de utilizatori activi din întreaga lume.
16 curiozități despre Facebook
- Sunt aproximativ 45.000 de angajați Facebook;
- Există peste 2,5 miliarde de utilizatori activi Facebook pe lună;
- 74% dintre utilizatori se loghează pe Facebook în fiecare zi;
- Peste 307 milioane de oameni din Europa sunt pe Facebook;
- Cei mai mulți utilizatori de Facebook au vârste între 25 și 34 de ani;
- Cinci profiluri noi de Facebook sunt create în fiecare secundă;
- Există 83 de milioane de conturi false de Facebook;
- În fiecare zi, sunt publicate 300 de milioane de fotografii;
- Timpul mediu petrecut de un utilizator pe zi este de 38 de minute;
- În fiecare minut, Facebook înregistrează peste 500.000 de comentarii și aproape 300.000 de statusuri;
- Pagina companiei Facebook este pagina cu cele mai multe like-uri: aproape 215 milioane;
- 300 de milioane de oameni din întreaga lume folosesc opțiunea Story în fiecare zi;
- În medie, un utilizator de Facebook dă 13 Like-uri pe lună postărilor din Feed;
- Inițial, URL-ul profilului lui Mark Zuckerberg nu era facebook.com/zuck, cum e acum, ci facebook.com/4, pentru că a fost a patra persoană care s-a înregistrat pe Facebook;
- Facebook este al treilea cel mai vizitat site din lume;
- Facebook este a cincea cea mai descărcată aplicație gratuită din AppStore. Facebook Messenger e pe locul 4.
Cum ziceam și la începutul articolului, Facebook este fără doar și poate un fenomen. Și poate fi benefic, atât timp cât îl folosim cu cap și profităm de toate oportunitățile pe care ni le oferă. Pentru mine, Facebook este o unealtă pe care o folosesc atât în business, cât și pe plan personal. Facebook a fost de-a lungul anilor metoda principală care m-a ajutat să strâng mai ușor oamenii în jurul unei idei și să formez campanii, proiecte, comunități. Cred că pot spune că folosesc platforma pentru noua misiune declarată a fenomenului Facebook.
Facebook’s mission is to give people the power to build community and bring the world closer together. People use Facebook to stay connected with friends and family, to discover what’s going on in the world, and to share and express what matters to them.
Comenteaza