Astăzi vă fac cunoștință cu două mame care, de mai bine de 14 ani, creează cele mai atractive și mai calitative pălării și accesorii pentru cei mici. Sub brandul Piticot stă o adevărată poveste și o gamă minunată de pălării, căciuli, șepci, bentițe și tot felul de accesorii numai bune pentru copilul tău. Am stat de vorbă cu Mihaela Popa, una dintre cele două mămici care au dat naștere brandului Piticot, o femeie mereu cu zâmbetul la ea și foarte atentă la tot ce înseamnă îngrijirea copiilor:
Andreea Ignat: Cine sunt cele două mămici care au creat brandul Piticot?
Mihaela Popa: Mihaela Popa si Nigai Liliana, două mămici pasionate de croitorie. Ne-am cunoscut în timpul școlii postliceale cu profil proiectarea îmbrăcămintei. Perioada școlii, care a fost de doi ani, a pus baza unei prietenii durabile. La absolvire, fiecare dintre noi a încercat să se angajeze pe profil, dar din nefericire am ajuns să lucrăm în alte domenii și o perioadă am rupt legătura. După câțiva ani, ne-am reîntâlnit cu ocazia nașterii fetiței mele. De atunci, la inițiativa prietenei mele, am hotărât sa începem o afacere pe cont propriu.
A. I.: Cum a luat naștere Piticot și care este traseul său?
M.P.: La câteva luni după nașterea fiicei mele, prietena mea din postliceală, Lili, a venit în vizită la mine. Am depănat amintiri, am povestit experiența fiecăreia după care Lili mi-a propus să începem o afacere cu căciulițe pentru copii. Zis și făcut. Am acceptat imediat. Timpul a trecut repede până am pus la punct detaliile necesare începerii activității. Am început prin a face câteva mostre și a le prezenta câtorva magazine care se aflau în apropierea locuințelor noastre. Câțiva patroni de magazine s-au arătat interesați de produsele noastre și au fost de acord să încerce un parteneriat pe măsura vânzării, urmând ca săptămânal să facem stocuri și să fie achitate doar produsele vândute. Surpriza a fost că s-au vândut în mare majoritate și patronii au fost încântați să continuăm în aceeași manieră. Cu timpul, și alți patroni de magazine au auzit de noi și au dorit o colaborare. Am început fiecare la casa ei, cu două mașini casnice de cusut. Ne întâlneam sâmbăta pentru a le ambala și a le duce magazinelor care s-au arătat interesate de mostrele prezentate. Timpul a trecut repede, iar noi am angajat personal ca să putem onora comenzi din ce în ce mai mari.
A.I.: Care au fost provocările de care v-ați lovit în cei 14 ani de activitate?
M. P.: În primii ani, lipsa banilor a făcut ca profitul să îl reinvestim, familia fiind întreținută doar de soții noștri. Totodată, achiziționarea de utilaje industriale a fost facută cu mare dificultate. După aproximativ un an am reușit să ne mutăm într-un spațiu mai mare. Crescând numărul de modele, a venit și nevoia de materii prime variate. În România, la acea vreme, nu prea existau importatori de materii prime pentru copii și a trebuit să ne rezumăm doar la câteva tipuri de țesătură și să scoatem maximum de la ele, accesorizându-le pentru a face diferența între modele. Ar mai fi de zis, dar nu vreau să pară că ne plângem. Viața a fost generoasă cu noi.
A. I.: Cu ce se deosebesc produsele Piticot de celelalte mărci?
M. P.: În primii ani de activitate nu a existat un alt brand similar în domeniul articolelor de acoperit capul la copii. Cei care lucrau articolul o făceau ca o activitate secundară activității principale, cea de confecții pentru copii. În special croiala foarte funcțională și materia primă de calitate ne-au propulsat foarte mult. Pot să spun cu mândrie că suntem primul brand care a adus pe piața românească căciulița cu urechi și legături sub bărbiță. Clientela noastră, formată în special din mămici, a contribuit foarte mult la „împrăștierea zvonului” că există Piticot, un brand de căciulițe pentru copii, foarte bun la raportul calitate-preț, prin metoda „din gură în gură” prin parcuri, școli, grădinițe etc.
A. I.: Ce trebuie să știe un părinte atunci când alege o pălărie/șapcă/căciulă pentru copilul său?
M. P.: Compoziția țesăturii și calitatea lui sunt foarte importante. De exemplu, noi, pe sezoanele de primăvară, vară și toamnă lucrăm doar cu materiale din bumbac 100% sau cu 5% elastan pentru o elasticitate ușoară care să permită mularea căciuliței pe capul copilului. Iarna, din necesitatea de a asigura un confort termic adecvat, suntem nevoiți să folosim materiale din poliester sau microfibră, dar în această situație părintele poate să folosească, pe sub căciulă, o alta din bumbac 100% cum sunt cele de interior. Al doilea lucru important este modelul. El trebuie sa îndeplinească mai multe cerințe cum ar fi: confortul, să nu lase urme de la cusături pe capul copilului; utilitatea, să aibă legături în cazul în care copilul are tendința să-și tragă căciulița de pe cap, să acopere urechile copilului, dacă este vorba de o căciuliță pentru sezoanele reci etc; modelul, tot timpul în tendință cu moda și în culori cât mai variate, ca mămica să îl poată asorta cu celelalte articole de îmbrăcăminte.
A. I.: Care sunt cele mai populare modele de-a lungul timpului?
M. P.: Căciula simplă cu urechi și legături sub bărbie pentru cei mai mici, pălăria cu boruri largi la fetițe și fesul la băieți.
A. I.: Care sunt modelele în trend în 2015?
M. P.: La copii cu vârste cuprinse între 0 și 2 ani, modelele care ne aduc aminte de diverse animăluțe cum ar fi ursul, șoricelul, oița. Pentru domnișoare, pălăria cu boruri largi accesorizată cu o floare mare într-o parte, iar băieții poartă fesuri cu diverse imprimeuri, care sunt lăsate ușor pe spate.
A. I.: Unde vă pot găsi părinții?
M. P.: În magazinele din toată țara, cu specificația că fiecare patron de magazin se aprovizionează după bunul plac. Pe internet, am deschis de câțiva ani un site cu vânzare on-line, ca să dăm ocazia mămicilor, și nu numai, de a vedea toată colecția Piticot și de a putea achiziționa oricare dintre articolele noastre. Suntem și pe Facebook, unde vă așteptăm cu modele atractive și noutăți din lumea pălăriilor pentru copii!
Multumim pentru informatii, utile pentru noi, mamicile!!!!!!!!!!!!
Cu mare drag, Ana-Maria! 🙂