Pe la începutul lunii septembrie, cum stăteam eu frumușel așa și scriam la laptop, mă contactează Andreea Marinciu de la Grapefruit și zice: „Știi, pe 13 septembrie, noi organizăm a doua ediție de Digital Marketing Meetup. Practic e o întâlnire între câțiva oameni din digital din Iași și am vrea să vii să le vorbești un pic despre blogging și despre cum pot lucra brandurile și agențiile cu bloggerii”. Evident, am acceptat, bună bazată că voi vorbi lejer în fața a maximum 20-30 de oameni. Câți au venit la eveniment? 150 nenică! Și imaginați-vă cât de cald poate să fie într-o sală mică plină-ochi cu 150 de oameni! Păi și cum să nu am prezentare „hot”?
Lăsând la o parte sauna inclusă pe care am făcut-o toți în sala aia, a fost o seară fix pe gustul meu. Adică o seară cu oameni faini, deschiși, creativi, într-un mediu informal, în care am putut discuta liber despre toate subiectele propuse din aria de Digital Marketing.
Mare maestru de ceremonii la Digital Marketing Meetup Iași a fost Flavian Cristea, de la Grapefruit, pe care astăzi o să vi-l prezint pur și simplu ca fiind… iubitul Paulei Clapon (trăiască discuțiile cu zâmbete de la Ladies, Wine & Design, nu-i așa, draga mea Paula?). Și uite așa, cu binecunoscutul lui păr colorat și cu charisma din dotare, Flavian a făcut turul sălii pe repede-înainte și i-a pus pe oameni să spună câte ceva despre ei, foarte-foarte scurt. Și a fost minunat să văd acolo atâția oameni care lucrează în domeniu sau care își doresc să facă asta. Apoi Flavian a trecut la noi, speakerii, cu care a fost un picuț mai îngăduitor cu timpul, motiv pentru care am aflat că un minut trece în… două minute.
Cel care a spart gheața la prezentări a fost Iulian Nechifor, care a vorbit despre misteriosul SEO. Și ca la fiecare prezentare despre SEO sau orice parte tehnică, în sală era liniște, iar privirile erau de nepătruns. Dar eu, una dintre cele mai non-tehnice persoane din lume, am reținut un lucru esențial din spusele lui Iulian: Dincolo de orice optimizare SEO ca la carte pe care o faci tu pe site-ul tău, e mult mai important să existe multe site-uri cu autoritate care să aibă linkuri către site-ul tău. Cum faci asta? Păi, una dintre soluții o am eu: prin articole pe bloguri! Cum contactezi bloggerii și cum faci campanii cu ei? Mă contactezi pe mine și îți povestesc ce și cum în detaliu!
A doua am fost eu. Prezentarea mea s-a numit „Puterea bloggingului” și am pus accent pe impactul pe care îl poate avea un text scris de un blogger asupra comunității sale de cititori dar și pe nevoia oamenilor de a citi informații mult mai umane, mai reale, mai credibile. Evident, am vorbit despre unele dintre campaniile bloggerilor din Iași, despre proiectul Social Media Iași și despre avantajele pe care le au brandurile și agențiile dacă lucrează cu bloggerii.
La numărul trei la catalog a strigat „Prezent” Simina Ignat (și nu, nu suntem rude), care a vorbit despre Influencerii din Social Media. Simina a prezentat câteva date statistice despre cum au crescut din nou blogurile în România, despre puterea influencerilor în social media și despre atenția tot mai mare pe care o acordă brandurile bloggerilor și influencerilor din online, cu campanii și exemple concrete. Și încă ceva! Stați jos, da? Șoc și groază! Prezentarea Siminei nu a avut nici măcar o pisică! Ah, și din seria „newflash”, am hotărât să îi spun de acum Gifmina în loc de Simina, pentru că se pare că e „gif addicted”.
Pentru că am avut foarte puțin timp la dispoziție, iar eu când încep să vorbesc, mai ales despre blogging, nu mă mai oprești, au mai rămas câteva întrebări acolo pe care le-am pus deja în planul editorial, ca să le transform cât de curând în articole pe blog și să le răspund oamenilor. De exemplu: Ce le recomand bloggerilor la început de drum?; Ce înseamnă conținut relevant?; De ce au revenit blogurile la putere? și alte câteva.
Și ca să nu uit – mulțumesc din inimă tuturor pentru cuvintele frumoase despre prezentarea mea și pentru că mi-ați dat friend request în număr atât de mare! O singură mențiune am: dacă îmi mai spuneți „dumneavoastră”, vă dau „block”! Da, glumesc, normal, dar totuși, încetați cu asta, da?
Pe final, ca să mă opresc și eu totuși, că mai aveți și voi treabă (eu ce să mai zic?), le zic celor de la Grapefruit multe mulțumiri pentru invitație și, mai ales, felicitări pentru toată munca faină pe care o fac atât pentru clienți, cât și pentru comunitate! Aah, și îmi place teribil ideea de grup Digital Marketing Iași, motiv pentru care vă reamintesc să dați cu bățul, pardon cu Like-ul, pe pagina de Facebook a comunității de oameni din online-ul ieșean – Social Media Iași!
Comenteaza