Până și pe mine mă face să ridic din spânceană titlul ăsta, dar, cam asta e situația. Astăzi vreau să îmi îndrept un pic atenția spre spoturile TV românești, care au în centrul atenției copiii. Și nu mă refer aici la reclamele de pe posturile de desene animate. Alea merită, cu siguranță, un articol separat. Nu, azi vreau să vorbesc despre reclamele de pe posturile generaliste.
Este una care începe tare simpatic: cu o fetiță drăgălașă care face ceva activități în casă, iar când intră taică-su pe ușă, se ridică fericită și îl întreabă ”Tati, tati, ce mi-ai adus?”. Nimic ieșit din comun până aici. Doar așa făceam și noi și așa fac și copiii noștri.
Însă partea ciudată de abia de acum începe, deoarece apare în cadru o hârtie igienică, pe care fetița se urcă și pornește într-o aventură. S-a rupt un pic filmul, nu? Bine că nu s-a rupt și hârtia igienică.
Acum, serios, arătați-mi mie un copil, unul singur, care să se bucure în halul ăla că ta-su îi aduce hârtie igienică acasă. Da, sunt multe activități creative pe care le poți face cu hârtia igienică, dar care e totuși copilul ăla atât de încântat de… hârtia igienică?
Oricum, dacă ar trebui să aleg, prefer de o mie de ori să o văd difuzată pe asta decât monstruozitatea de reclamă de la salamul Fox. Nu știu dacă cei care au creat-o au copii sau au vreao treabă cu parentingul, dar să promovezi în rândul copiilor idei de genul: e ok să furi, forța e mai puternică decât dialogul, violența este bună sau tu trebuie să ai mai mult decât ceilalți… mi se ridică părul pe mână numai când mă gândesc.
Așa că, dragi creatori de publicitate, înainte de a mai crea un spot cu și pentru copii, gândiți-vă un pic și la efectele lui asupra educației copiilor noștri. Da, știm că vreți să iasă ceva amuzant, ceva de care să vorbească lumea, ceva care să iasă din tipare, dar, dacă nu vreți să vedeți gura părinților pe voi (care e, fie între noi, cea mai cea gură), faceți un efort minim și gândiți mai… potrivit pentru această nișă!
Foto: kinvolved.wordpress.com
Comenteaza